Forum for VWACB
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Mandag 21.06.2021, 19:30:03

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
69 987 innlegg i 7 328 emner av 922 medlemmer
Nyeste medlem: Strips
* Hovedside Hjelp Lenker Kalender Booking Webshop Logg inn Registrer
Forum for VWACB  |  Generell kategori  |  Min Bil (Moderatorer: Moshe, RZR-Jånni)  |  Emne: 1973 1303S "Kvikken" 0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet. « forrige neste »
Sider: 1 2 3 [4] 5 Skriv ut
Skrevet av Emne: 1973 1303S "Kvikken"  (Lest 32465 ganger)
Solan
Styret
Supermedlem
******
Innlegg: 5 198


One-liner... nå formann!


« Svar #45 på: Torsdag 21.05.2009, 21:29:36 »

Stå på, folkens, det her er god knall! André skal til Pre på egne hjul !
Loggført

'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"

"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
Bjørn Hjellestad
Supermedlem
*****
Innlegg: 926


member Niceprice Racing


« Svar #46 på: Torsdag 21.05.2009, 21:47:57 »

Steike bra opplegg!
Gi gass gutter!
Hadde vært morro å vært med på dette!
Loggført

RZR Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 3 618



WWW
« Svar #47 på: Fredag 22.05.2009, 07:26:11 »

Som vanlig skal det være små marginer. Ble ferdig med sveisingen og ettermonteringen litt etter at nattsendingen kom igang på radioen, så nå får vi bare se hva som skjer i dag! Måtte naturligvis av med stigtrinn, bakskjerm, støtfanger og torsjonsdeksel for å komme til. Selve kanalen var veldig bra innvendig, bortsett fra akkurat der jekkfestet har gitt etter. Ikke akkurat vakkert, det blir det ikke tid til i denne omgang. 1303 har de lange, utstikkende torsjonsstavene (de stikker ut gjennom dekselet) for mer komfort enn de gamle, og det er ikke lett å fikse rust bak stavene uten å skjære ut hele hjørnet. Eller løfte opp karossereriet... Har sett biler der EU-kontrollører hadde gitt 1-er feil på tilsvarende, men det viser at Knutsen & Co. tar jobben seriøst, så jeg regner med at de da har gitt den en skikkelig sjekk Thumbs up
Sune har fått fullmakt til å løse det papirmessige hos Knutsen og BT, så dette håper jeg går greit. Blir spennende å se om leddene er på plass!
Loggført
VW 181
Supermedlem
*****
Innlegg: 2 986


Aber schnell, Bitte....


« Svar #48 på: Fredag 22.05.2009, 09:27:00 »

Her ser det ut som om det er små marginer!!! Nå gjelder det at alt går ifølge plan, så kan Andre forhåpentligvis kjøre sammen med resten
av gutta på Pre-Bug-Out! Kryss fingrene, alle mann!!  Thumbs up Thumbs up
Loggført

1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302S "Smurfen"
RZR Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 3 618



WWW
« Svar #49 på: Fredag 22.05.2009, 10:39:02 »

Da sier foreløpige oppdateringer fra "RZR Emergency Squad" at ballen ruller, nå er det avreise retning mot Blomsterdalen!
Loggført
RZR Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 3 618



WWW
« Svar #50 på: Fredag 22.05.2009, 11:19:07 »

"KVIKKEN" er nå GODKJENT!!! Gliser Gliser Gliser
Må få takke
- gjengen som var med og hentet bilen
- Arne og Svein for hjelp i garasjen
- Sune og Rolf for hjelpen i dag med endeledd og ettervisning + div!
Nå er de på vei til BT med papirer og fullmakt - håper det går greit også!
Loggført
Jon T
Supermedlem
*****
Innlegg: 1 743


Racing 1303


« Svar #51 på: Fredag 22.05.2009, 11:50:01 »

Grattis, nå må du ut å cruise i kveld!
Loggført
RZR Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 3 618



WWW
« Svar #52 på: Fredag 22.05.2009, 11:52:00 »

Nja... må nok pleie litt familie nå, de har knapt sett meg siste uken men i morgen er jeg klar!
Loggført
ronolsen
Nybegynner
*
Innlegg: 20


« Svar #53 på: Fredag 22.05.2009, 11:54:53 »

gratulerer til deg og dine medhjelpere,det går nok bra hos BT også skal du se
Loggført
RZR Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 3 618



WWW
« Svar #54 på: Fredag 22.05.2009, 12:41:02 »

Jepp! Nå er alt i boks, takket være Sune og Rolf! Hjalp med en fullmakt, men den var visst ikke så viktig likevel  Thumbs up
Loggført
VW 181
Supermedlem
*****
Innlegg: 2 986


Aber schnell, Bitte....


« Svar #55 på: Fredag 22.05.2009, 14:56:48 »

Jepp! Nå er alt i boks, takket være Sune og Rolf! Hjalp med en fullmakt, men den var visst ikke så viktig likevel  Thumbs up

Dette høres KNALL ut!  Thumbs up  Godt at der er folk som stiller opp når det trengs....
Gleder meg til å se dernne imorgen.  Smiler
Loggført

1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302S "Smurfen"
Moshe
Redaktør VWACB-nytt
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 3 191


Senke? Nei opp, bilen må selvfølgelig opp for f...


WWW
« Svar #56 på: Fredag 22.05.2009, 17:37:42 »

Gratulerer Andrè - blir vel mye å se på veiene denne da fremover! Thumbs up
Loggført

96 VW1600i Boble *11/10-2017
77 VW2000 Camper *25/1-2015
59 VW1200 Boble *8/10-2014
72 VW1600 Pick Up *20/9-2013
70 VW1200 Fridolin *5/12-2012
61 VW1200 Boble *27/5-2007

64 Notchback *2008-17
74 Boble Cab *2006-15
68 Notchback *2008-09
67 Notchback *2004-05
66 Boble        *2003-05
Lid
Juniormedlem
**
Innlegg: 70



« Svar #57 på: Fredag 22.05.2009, 20:44:44 »

Gratulerer med godkjent bil. Sølvpilen gikk i gjennom på Onsdag, så da er det to 03er til på veien.
Loggført
RZR Sune
Supermedlem
*****
Innlegg: 1 858



WWW
« Svar #58 på: Fredag 22.05.2009, 23:06:09 »

Grønnikken var flott parkert utenfor Krankenhaus i kveld med skilt:) Godt å slippe å se Andy i Passaten!!!
Hører rykter om nye dekk på bilen i morgen... blir nok bra dette!!!

S
Loggført

www.samboen.com

1962 T1 Tysnes Raceren
1962 T1
1959 T2 Panel
1961 Vespa 150
1991 Carrera 4

Det går ikke så fort, men så blir det ikke så bra heller!
RZR Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 3 618



WWW
« Svar #59 på: Mandag 29.06.2009, 12:57:46 »

Ja, da må det oppdateres litt her. Ble litt omstendelig med Fuchsene foreløpig, så vi får finne en løsning på det etterhvert. Nå er jeg ganske happy med Sportsfelgene også da, så de fikk nye Toyo Proxes CF1 på Dekk og felg på fredag - kjapp og grei service, 900 kr. dekket. Bilen ble en HELT annen å kjøre etterpå, for å si det sånn - borte er svaiingen i svingene og den upresise styringen (trodde styresnekken eller noen ledd var litt dårlige, men dengang ei). Nå er den tight og fin, og tar svingene helt utmerket.

* Bilde 543.jpg (130.53 KB. 762x504 - vist 706 ganger.)

Ellers er det montert inn enn Empi-girspake, som har fjernet prøve&feile giriningen, tydelig at det lå endel slitasje i selve girspaken. Falt også for fristelsen til å sette inn noen gamle prylar som har ligget og slengt i garasjen og diverse lagringsplasser før dette i 20 år: et sportsratt og en Foha-konsoll med plass til Blaupunkt Madrid radio/kassettspilleren som jeg kjøpte på Teigland i 1986.

Loggført
Sider: 1 2 3 [4] 5 Skriv ut 
Forum for VWACB  |  Generell kategori  |  Min Bil (Moderatorer: Moshe, RZR-Jånni)  |  Emne: 1973 1303S "Kvikken" « forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!


Google visited last this page Onsdag 16.06.2021, 04:34:59