En T4 med rett over 270 000 km på telleverket er tatt inn i varmen hos Mjolnir Group som første firmabil.
Den er kjøpt med mangellapp, så det er litt som må fikses før den ser veien igjen.
Heldigvis er ikke utgangspunktet så ille - den ble tross alt kjørt for egen maskin til periodisk kjøretøykontroll
Mangler fra kontrollen:
1. Bremseskjold ikke tilstrekkelig festet, begge sider bak
2. Mer enn 25% på en side av bremseskive, begge sider foran
3. Bremsewire (parkbrems) skadet, bakre
4. Lastavhengig bremsekraftregulator sitter fast
5. For stor forskjell i bremsekraft mellom hjul på samme aksel, bak
6. Virkning parkbrems - for dårlig, venstre
7. Tilstand på understell/ramme: For stor korrosjon, skinne bak støtfanger
8. Eksosrør: For stor lekkasje fra midtre rør
9. Støvmansjett defekt, høyre, ytre foran
Vognen:
Mjolnir Group sin første firmabil - T4 fra 1999
Moderators: Global moderator, Global moderator
Re: Mjolnir Group sin første firmabil - T4 fra 1999
I prosjekter så går det jo fort litt kalendertid av og til - men nå har det vært litt aktivitet :
Har så smått begynt å få oversikt over hva som trengs av deler.
Når jeg skulle flytte bilen gjorde girvekslingen seg noe vanskelig. Så en ny feil har meldt seg - noe slitt sjaltemekanisme.
Hvor slitt ting faktisk er, er jeg usikker på. Men jeg er ganske sikker på at det ikke skal se slik ut: Her har setet til kulen til venstre i bildet skiftet adresse. Så som en start er ny foring/kulesete bestilt.
Har så smått begynt å få oversikt over hva som trengs av deler.
Når jeg skulle flytte bilen gjorde girvekslingen seg noe vanskelig. Så en ny feil har meldt seg - noe slitt sjaltemekanisme.
Hvor slitt ting faktisk er, er jeg usikker på. Men jeg er ganske sikker på at det ikke skal se slik ut: Her har setet til kulen til venstre i bildet skiftet adresse. Så som en start er ny foring/kulesete bestilt.