Mjolnir Group sin første firmabil - T4 fra 1999

Utrolig nok er det noen som driver med annet enn Lufavkjølt VW. Her kan en vise hva den delen av hobbyen går ut på.

Moderators: Global moderator, Global moderator

Post Reply
Ølle
Styret
Styret
Posts: 237
Joined: Fri Mar 01, 2013 3:56 pm

Mjolnir Group sin første firmabil - T4 fra 1999

Post by Ølle »

En T4 med rett over 270 000 km på telleverket er tatt inn i varmen hos Mjolnir Group som første firmabil.

Den er kjøpt med mangellapp, så det er litt som må fikses før den ser veien igjen.
Heldigvis er ikke utgangspunktet så ille - den ble tross alt kjørt for egen maskin til periodisk kjøretøykontroll :thup

Mangler fra kontrollen:
1. Bremseskjold ikke tilstrekkelig festet, begge sider bak
2. Mer enn 25% på en side av bremseskive, begge sider foran
3. Bremsewire (parkbrems) skadet, bakre
4. Lastavhengig bremsekraftregulator sitter fast
5. For stor forskjell i bremsekraft mellom hjul på samme aksel, bak
6. Virkning parkbrems - for dårlig, venstre
7. Tilstand på understell/ramme: For stor korrosjon, skinne bak støtfanger
8. Eksosrør: For stor lekkasje fra midtre rør
9. Støvmansjett defekt, høyre, ytre foran

Vognen:
T4_1K.jpg
T4_1K.jpg (2.03 MiB) Viewed 627 times
Ølle
Styret
Styret
Posts: 237
Joined: Fri Mar 01, 2013 3:56 pm

Re: Mjolnir Group sin første firmabil - T4 fra 1999

Post by Ølle »

I prosjekter så går det jo fort litt kalendertid av og til - men nå har det vært litt aktivitet :P :
Har så smått begynt å få oversikt over hva som trengs av deler.
Når jeg skulle flytte bilen gjorde girvekslingen seg noe vanskelig. Så en ny feil har meldt seg - noe slitt sjaltemekanisme.
Hvor slitt ting faktisk er, er jeg usikker på. Men jeg er ganske sikker på at det ikke skal se slik ut:
20240331_120241K.jpg
20240331_120241K.jpg (2.76 MiB) Viewed 583 times
Her har setet til kulen til venstre i bildet skiftet adresse. Så som en start er ny foring/kulesete bestilt.
Post Reply