Forum for VWACB
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Fredag 23.08.2019, 21:56:19

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
69 637 innlegg i 7 245 emner av 890 medlemmer
Nyeste medlem: Sveinongen
* Hovedside Hjelp Lenker Kalender Booking Webshop Logg inn Registrer
Forum for VWACB  |  Volkswagen Auto Club Bergen  |  Andre Bilprosjekter (Moderator: Moshe)  |  Emne: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4 0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet. « forrige neste »
Sider: [1] 2 3 ... 5 Skriv ut
Skrevet av Emne: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4  (Lest 14861 ganger)
djupevik
Styret
Supermedlem
******
Innlegg: 1 201



« på: Fredag 09.09.2016, 08:47:05 »

Som sikkert flere har fått med seg så havnet jeg på "the dark side" av luftkjølt i fjor. Drømmen om en 911 ble realisert i form av en 1990 modell 964. Etter flere års leting (og sparing) falt valget på 964 som er nest siste generasjon 911 med luftkjølt motor. Jeg prøvde et par lokale biler og skulle egentlig tilbake for å spikre en avtale på en rød bil, da denne sorte med sort interiør bilen dukket opp på østlandet.
Samme dag var jeg i Oslo hvor jeg etter kort tid kunne fastslå at dette ble min bil Osteaktig

Bilen har gjennomgått en hellakkering under eierskapet til forrige eier. I mitt eie har fokuset vært å få kjørt og gjøre små forbedringer underveis. Her snakker vi bytting av falmede plastdeler i interiøret og generell dilling. Har også byttet til originale orange blinklys fremme og originalt ratt. Grøftelysene har blitt erstattet med RS luftinntak og RS bakfanger venter på montering. Originale 16" desin90 felger er skaffet, men foreløbig får 17" fuchs stå på. Bilen har en 3.6 liter luftkjølt boxer sekser på originalt 250hk. Denne har chip kit med annet luftfilter, luftmengedemåler, sportskat og cup eksos som skal utgjøre ca. 300hk.

Planer videre er i hovedsak å få senket den litt og fortsette med små forbedringer as we go.

(Flere bilder på instagram kontoen linket i signaturen - fyller på med flere i tråden etter hvert)






* image.jpg (73.71 KB, 600x600 - vist 373 ganger.)
Loggført

(o\ ! /o)  (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o)
https://www.instagram.com/djupevik_/
Solan
Styret
Supermedlem
******
Innlegg: 5 144


One-liner...


« Svar #1 på: Fredag 09.09.2016, 10:42:35 »

Luftkjølt Porsche er jo snadder, og dette er et veldig fint eksemplar! Tjusa deg, Christian!  Kult Thumbs up
Loggført

'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"

"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
cyberdog
Medlem
***
Innlegg: 171


« Svar #2 på: Fredag 09.09.2016, 10:46:58 »

Nydelig eksemplar dette.  Ser frem til flere bilder.

Loggført
erika
Supermedlem
*****
Innlegg: 2 294



« Svar #3 på: Fredag 09.09.2016, 17:31:35 »

Fin bil!
Hvordan er den å kjøre?
Loggført

Ingen fornuft - ren entusiasme!
VW 181
Supermedlem
*****
Innlegg: 2 959


Aber schnell, Bitte....


« Svar #4 på: Fredag 09.09.2016, 18:48:35 »

Tøff så det holder, denne!  Smiler
regner med at du koser deg bak rattet på denne.  Blunker
Loggført

1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302S "Smurfen"
Gaute(alutig)
Supermedlem
*****
Innlegg: 1 060



« Svar #5 på: Fredag 09.09.2016, 22:58:46 »

Har hatt gleden av å ha denne innom på garasjebesøk, og den er lekker!
Du får skrike ut om du må ha hjelp til å skrape/male huset😉
Loggført

55 oval T1 (solgt)
60 T1 (solgt. Skulle eg aldri ha gjort)
72 Dobbelkabiner (solgt)
58 T1
djupevik
Styret
Supermedlem
******
Innlegg: 1 201



« Svar #6 på: Lørdag 10.09.2016, 09:46:17 »

Takker for hyggelige tilbakemeldinger!
Mange sier Porsche er noe helt eget å kjøre enn andre biler, og det stemmer nok til en viss grad, men for oss som er vant med å ha motor bak og stående pedaler fra bobleverden er det nok lettere å finne seg til rette. Og kjenner man til eldre BMW så kan det minne mye om det også. Altså en blanding av BMW og boble laugh

Bilen er fast og fin å kjøre med et fint jevnt drag. Lyden er hærlig, spesielt mellom 5-7000rpm. Bilen veier nesten 1400kg så det er litt som skal dras på selv med 300hk. Siden det er 4-hjulstrekk føles bilen trygg også på vått føre. Bremsene er veldig gode, noe man merker når man setter seg i bruksbilen etterpå...

Så ja, jeg koser meg veldig bak rattet på denne, på tross av at jeg skulle hatt 5cm ekstra takhøyde Gliser
Loggført

(o\ ! /o)  (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o)
https://www.instagram.com/djupevik_/
VW 181
Supermedlem
*****
Innlegg: 2 959


Aber schnell, Bitte....


« Svar #7 på: Lørdag 10.09.2016, 10:39:51 »

Evt kan du jo lage takluke...  Blunker
Loggført

1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302S "Smurfen"
djupevik
Styret
Supermedlem
******
Innlegg: 1 201



« Svar #8 på: Lørdag 10.09.2016, 20:40:53 »

Evt kan du jo lage takluke...  Blunker


Jeg har takluke, og den stjeler vel 2-4cm siden de ikke monterer den oppå taket Gliser
Loggført

(o\ ! /o)  (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o)
https://www.instagram.com/djupevik_/
djupevik
Styret
Supermedlem
******
Innlegg: 1 201



« Svar #9 på: Torsdag 15.09.2016, 10:32:37 »

Da får vi prøve å legge inn litt flere bilder. Bilen ble alstså hentet i Oslo i fjor. Hjemturen startet på kvelden samme dagen jeg reiste ned og turen gikk uten noen problemer. Jeg var hjemme ca. klokken 6 om morningen, sov et par timer før det var ut å kjøre igjen. I fjor ble det kjørt flere turer til Førde, Florø og omegn Smiler


* 2015-08-23 11.58.28.jpg (257.5 KB, 800x600 - vist 275 ganger.)

* 2015-08-22 12.50.57-1.jpg (83.63 KB, 600x600 - vist 272 ganger.)

* 2015-08-22 12.51.12-1.jpg (91.09 KB, 600x600 - vist 274 ganger.)

* 2015-10-03 18.37.34-1.jpg (237.69 KB, 800x600 - vist 270 ganger.)

* 2015-10-16 21.37.28.jpg (179.6 KB, 800x600 - vist 297 ganger.)

* 2015-10-16 21.46.18.jpg (163.09 KB, 800x600 - vist 285 ganger.)
Loggført

(o\ ! /o)  (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o)
https://www.instagram.com/djupevik_/
djupevik
Styret
Supermedlem
******
Innlegg: 1 201



« Svar #10 på: Torsdag 15.09.2016, 10:40:33 »

Glemte bildene fra hentingen Gliser


* 2015-06-26 22.35.19.jpg (55.78 KB, 800x600 - vist 270 ganger.)

* 2015-06-26 20.36.29.jpg (72.89 KB, 800x600 - vist 275 ganger.)

* IMG_0011.jpg (46.72 KB, 800x600 - vist 266 ganger.)

* IMG_0023.jpg (60.88 KB, 800x600 - vist 272 ganger.)

* IMG_0025.jpg (101.21 KB, 800x600 - vist 274 ganger.)
Loggført

(o\ ! /o)  (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o)
https://www.instagram.com/djupevik_/
djupevik
Styret
Supermedlem
******
Innlegg: 1 201



« Svar #11 på: Torsdag 15.09.2016, 10:48:14 »

Det er ikke så mange store ting som har blitt gjort, men mange smådetaljer har blitt tatt hånd om litt etter litt. Er ikke hjelp i å ha nylakkert bil om småting som falmede plastikkdeler og slitne skruer skal få ødelegge Gliser
Pad Keeper ble installert i motorrommet for å skjule den typiske bølgete slappe isoleringsmatta øverst.
Original girkule ble montert. 993 style pynteringer ble fjernet til fordel for original sort look.


* 12074513_10156142075050521_1488701567659623044_n.jpg (51.42 KB, 600x600 - vist 263 ganger.)

* 2015-10-16 15.36.03.jpg (47.9 KB, 600x600 - vist 265 ganger.)

* 10414495_10156142066835521_9117671154119843887_n.jpg (67.5 KB, 600x600 - vist 294 ganger.)

* 12108752_10156142047065521_5187138376900138405_n.jpg (45.11 KB, 600x600 - vist 269 ganger.)

* 2015-07-31 18.41.57.jpg (50.35 KB, 450x600 - vist 260 ganger.)

* 2015-07-31 18.42.46.jpg (42.34 KB, 450x600 - vist 277 ganger.)

* 2015-07-31 18.39.46.jpg (51.51 KB, 450x600 - vist 273 ganger.)

* 2015-07-31 18.40.31.jpg (52.79 KB, 450x600 - vist 259 ganger.)

* 12122544_10156142048955521_2048451860973504724_n.jpg (43.05 KB, 600x600 - vist 264 ganger.)
Loggført

(o\ ! /o)  (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o)
https://www.instagram.com/djupevik_/
djupevik
Styret
Supermedlem
******
Innlegg: 1 201



« Svar #12 på: Torsdag 15.09.2016, 10:53:11 »

Lysene i midtkonsollen med brytere for manuell kjøring av bakspoiler og låsing av differ var gåen når jeg kjøpte bilen. Dette er en gjenganger, og for å skifte de tre lyspærene må man egentlig kjøpe ny lysmodul som koster noen tusenlapper. Alternativet ble å fikse det selv ved hjelp av noen dioder, en motstand og loddebolt. En enkel jobb som er beskrevet av en nordmann som har spesialisert seg på 911 elektronikk.
http://www.bergvillfx.com/


* 14037512_10157276252070521_1433293043_o.jpg (65.31 KB, 800x600 - vist 266 ganger.)

* 14001953_10157276252350521_51706140_o.jpg (78.48 KB, 800x600 - vist 280 ganger.)

* 14001885_10157276252420521_1579551415_o.jpg (26.84 KB, 450x600 - vist 262 ganger.)
Loggført

(o\ ! /o)  (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o)
https://www.instagram.com/djupevik_/
djupevik
Styret
Supermedlem
******
Innlegg: 1 201



« Svar #13 på: Torsdag 15.09.2016, 11:06:01 »

Ved første tur på bukken på BBH ble det tatt en god underspyling. Har ikke funnet noe rust eller skader på selve karosseriet foruten i innerskjermene hvor tidligere eier gjerne har hatt litt vel store hjul og har subbet borti. Det har jeg punktsandblåst og dekket med epoxy og techtyl nå i første omgang for at det ikke skal få utvikle seg til noe mer. Ellers er det så klart noen skruer, braketter og slangeklemmer som er noe rustent etter 26 år, men det blir nok byttet litt og litt. I forbindelse med service og ventiljustering ble kjøledeksler rundt motoren plukket av og jeg tok en runde med sandblåsing, sveis og lakk. Dette er ikke synlig til vanlig, men det er jo kjekkere å vite at det ser greit ut Thumbs up


* 2015-09-22 18.46.55.jpg (39.77 KB, 450x600 - vist 251 ganger.)

* 2015-09-22 18.47.04.jpg (52.83 KB, 450x600 - vist 266 ganger.)

* 2015-09-22 18.59.08-1.jpg (51.96 KB, 600x600 - vist 291 ganger.)

* 13346987_10156960352970521_3873613655550155948_n.jpg (33.51 KB, 450x600 - vist 291 ganger.)

* 13346930_10156960353490521_8197180973426184402_n.jpg (34.5 KB, 450x600 - vist 261 ganger.)

* 13325679_10156960355470521_1569805750229952388_n.jpg (61.5 KB, 800x600 - vist 258 ganger.)

* 13310398_10156962898610521_6660563708918035980_n.jpg (25.23 KB, 450x600 - vist 263 ganger.)

* 13342866_10156982500020521_6899312214711672738_n.jpg (89.27 KB, 800x600 - vist 294 ganger.)

* 13339516_10156982505510521_6066576573041171437_n.jpg (68.14 KB, 800x600 - vist 261 ganger.)

* 13423754_10156982502625521_6162073698201032774_n.jpg (90.23 KB, 800x600 - vist 249 ganger.)
Loggført

(o\ ! /o)  (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o)
https://www.instagram.com/djupevik_/
VW 181
Supermedlem
*****
Innlegg: 2 959


Aber schnell, Bitte....


« Svar #14 på: Torsdag 15.09.2016, 15:57:35 »

Det skal du ha, du gjør ingenting halvveis!!  Thumbs up
Bilen er kjempeflott, regner med at du koser deg masse når du sitter bak rattet på denne..  Smiler
Loggført

1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302S "Smurfen"
Sider: [1] 2 3 ... 5 Skriv ut 
Forum for VWACB  |  Volkswagen Auto Club Bergen  |  Andre Bilprosjekter (Moderator: Moshe)  |  Emne: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4 « forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!


Google visited last this page I dag kl. 10:04