Forum for VWACB
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?
Søndag 20.01.2019, 18:23:33

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
69 227 innlegg i 7 159 emner av 882 medlemmer
Nyeste medlem: TomEgil
* Hovedside Hjelp Lenker Kalender Booking Webshop Logg inn Registrer
Forum for VWACB  |  Generell kategori  |  Min Bil (Moderatorer: Moshe, RZR-Jånni)  |  Emne: Late-looker - 1969 modell 0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet. « forrige neste »
Sider: 1 [2] 3 4 ... 39 Skriv ut
Skrevet av Emne: Late-looker - 1969 modell  (Lest 123456 ganger)
erika
Supermedlem
*****
Innlegg: 2 289



« Svar #15 på: Torsdag 26.06.2008, 16:56:31 »

Sveiser du de punktene som er å finne her (ikke så mye) så betaler jeg halvparten av en LMSW-52 220!

LMSW Models weld up to 3/16 in (4.8 mm) total material thickness or two pieces of 16 gauge (3 mm) galvanized metal.




* AirSpotWeldApp.jpg (14.05 KB, 250x227 - vist 842 ganger.)
Loggført

Ingen fornuft - ren entusiasme!
RZR Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 3 618



WWW
« Svar #16 på: Torsdag 26.06.2008, 19:10:16 »

Ikke dum løsning det, vi får snakkes om den! Har vurdert dette før, men det har nå blitt å bruke den gamle Esab-en. Som du kanskje har fått med via prosjektspaltene i Volksworld så var det en i redaksjonen som kjøpte en sånn, var helfrelst etter å ha sveist opp igjen akkurat som originalt. En annen bruker er Mark (den imponerende "barndoor-from-the-woods" reparatøren) som hadde en liggende i garasjen mens han Mig-et opp en hel buss... helt til han oppdaget denne etter to år. En ny verden, var hans mening. Så det er nok veien å gå, både for å få det originalt og for å spare tid (slipper å evt. slipe ned etterpå).
Loggført
Jon T
Supermedlem
*****
Innlegg: 1 743


Racing 1303


« Svar #17 på: Torsdag 26.06.2008, 22:44:40 »

jeg vet om en bil dere kunne få prøvd dere på, helt gratis  Blunker
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 4 978


Rust Is A Crime!


« Svar #18 på: Torsdag 26.06.2008, 23:21:26 »

Kva er forskjellen på ein sånn punktsveisar og punktsveising med vanleg sveiseapparat Hææ?
Loggført

TLF: 97419035
RZR Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 3 618



WWW
« Svar #19 på: Fredag 27.06.2008, 00:46:14 »

Kva er forskjellen på ein sånn punktsveisar og punktsveising med vanleg sveiseapparat Hææ?
Vel, du som har flett ny Esab å jobbe med...skjønner at du stusser litt nå! Ikke fortvil, du klarer deg ikke uten!
Se denne videoen, så får du alt forklart!
<a href="http://www.youtube.com/v/jfjdCYgVjTo" target="_blank">http://www.youtube.com/v/jfjdCYgVjTo</a>
Mer om MIG her:
<a href="http://www.youtube.com/v/D07LdQmkpEs" target="_blank">http://www.youtube.com/v/D07LdQmkpEs</a>
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 4 978


Rust Is A Crime!


« Svar #20 på: Fredag 27.06.2008, 01:01:25 »

Dette var jo sutalaust!!
Men er det ikkje litt vanskelig å komme til med den store dingsen?? Tenker f.eks. på dei utvendige sidepanela på ei boble (mellom baksjerm og dør..)
Men den trykklufts falseverktøyet ser kjekt ut  Osteaktig Trur eg må ha meg ein sånn!

PS: Den siste filmen is no longer available Trist
Loggført

TLF: 97419035
RZR Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 3 618



WWW
« Svar #21 på: Fredag 27.06.2008, 01:06:49 »

Dette var jo sutalaust!!
Men er det ikkje litt vanskelig å komme til med den store dingsen?? Tenker f.eks. på dei utvendige sidepanela på ei boble (mellom baksjerm og dør..)
Finnes tilsatser som forlenger grepet, så du kan "gape over" hindringer.
Men den trykklufts falseverktøyet ser kjekt ut  Osteaktig Trur eg må ha meg ein sånn!
Helt uvurderlig, billig på Biltema.
PS: Den siste filmen is no longer available Trist

Søk på welding på youtube og du finner garantert noe nyttig!
Loggført
RZR Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 3 618



WWW
« Svar #22 på: Fredag 27.06.2008, 11:41:38 »

Da har jeg fått svar på henvendelse til den britiske importøren, som kan fortelle at Miller sine punktsveisapparater ikke er CE-merket (dette er egentlig bare en attest fra produsent på at utstyret tilfredsstiller visse europeiske krav ift. elektromagnetisk stråling og påvirkning), og dermed ikke selges i Europa Tvilende Venter på svar fra deres norske agent om de har et tilsvarende apparat som selges lovlig i Europa.
Sist jeg sjekket på Sveisehuset var de veldig usikre på hva jeg snakket om - og om Esab i det hele tatt hadde noe sånt. De har (selvsagt) dette i programmet sitt, og det er "state of the art", men de koster mye mer enn hva jeg synes er rimelig å betale.
Loggført
erika
Supermedlem
*****
Innlegg: 2 289



« Svar #23 på: Fredag 27.06.2008, 11:44:57 »

Da har jeg fått svar på henvendelse til den britiske importøren, som kan fortelle at Miller sine punktsveisapparater ikke er CE-merket (dette er egentlig bare en attest fra produsent på at utstyret tilfredsstiller visse europeiske krav ift. elektromagnetisk stråling og påvirkning), og dermed ikke selges i Europa Tvilende Venter på svar fra deres norske agent om de har et tilsvarende apparat som selges lovlig i Europa.
Sist jeg sjekket på Sveisehuset var de veldig usikre på hva jeg snakket om - og om Esab i det hele tatt hadde noe sånt. De har (selvsagt) dette i programmet sitt, og det er "state of the art", men de koster mye mer enn hva jeg synes er rimelig å betale.


Det var jo netshop der på den linken du la ut - 600 og noen dollar. Bare å bestille (jeg overfører penger). Kjøper du det, så skifter jeg gjerne ut listen som holder gummipakningen rundt panseret - og så sveiser du på en ny på 4 minutter og 27 sekunder!
Loggført

Ingen fornuft - ren entusiasme!
erika
Supermedlem
*****
Innlegg: 2 289



« Svar #24 på: Mandag 07.07.2008, 20:52:59 »

Slik?


* punkt.jpg (34.3 KB, 800x599 - vist 781 ganger.)
Loggført

Ingen fornuft - ren entusiasme!
RZR Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 3 618



WWW
« Svar #25 på: Tirsdag 08.07.2008, 21:31:15 »

Slik ja! Det eneste er at den som nevnt ikke er godkjent for salg i Europa, og du får ikke bestilt fra denne nettshopen uten å gå via UK.. som heller ikke selger disse uten CE-merking. Har sjekket, altså! Så inntil videre skrinlegger jeg dette. Men jeg ser ikke bort fra at temaet kommer opp igjen når jeg får svar fra den norske importøren (som ikke har svart ennå). 
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 4 978


Rust Is A Crime!


« Svar #26 på: Onsdag 09.07.2008, 00:23:06 »

Kva er det som gjer att desse ikkje får godkjenning i europa då?`Er dei farlege på nokon måtar?!?
Loggført

TLF: 97419035
RZR Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 3 618



WWW
« Svar #27 på: Onsdag 09.07.2008, 11:32:40 »

Det er mest sannsynlig ikke noe farlig med dem, men produsenten må selv dokumentere (en slags attest) at apparatet oppfyller alle krav til sikkerhet som EU har satt. Siden amerikanerne er lettskremte på alt som kan føre til eventuelle søksmål  tør de nok ikke gjøre dette, sikkert litt forskning som trengs også i forhold til EUs lover og regler. Og igjen er det noe amerikanerne helst vil unngå om de kan slippe. Husk at dette ikke er noe vanlig "forbrukerapparat" som de kan selge på butikker av type Clas Olson, så det er nok en totalvurdering av alt dette som er grunnen.
Loggført
Fralg
pensjonist
Supermedlem
*****
Innlegg: 803



WWW
« Svar #28 på: Onsdag 09.07.2008, 11:54:04 »

Og er de amerikansk så er det 110V utstyr!
Loggført

www.algroy.no     The Split  Cruisers
1951 - 1958 - 1958 - 1959 - 1961  + 1999
Patina er mangel på vedlikehold og reparasjoner
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 4 978


Rust Is A Crime!


« Svar #29 på: Onsdag 09.07.2008, 13:47:28 »

Bestill frå ebay og kjøp ein 110-220v konverter Blunker
Loggført

TLF: 97419035
Sider: 1 [2] 3 4 ... 39 Skriv ut 
Forum for VWACB  |  Generell kategori  |  Min Bil (Moderatorer: Moshe, RZR-Jånni)  |  Emne: Late-looker - 1969 modell « forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!


Google visited last this page Fredag 04.01.2019, 01:58:49