Lenge siden det har skjedd noe her, men nå har Grynet kommet inn på mekkeplassen igjen, og fått nesa i sky.. Pumaforstilling skal ut, og originalforstilling med senkespindler (danskproduserte fra Dalhems) skal inn.
Vi har byttet til oss en donorforstilling fra Tistlo. Tidligere en kveld har jeg montert av hjullagre foran (så veldig fine ut), og tatt av EMPI skivebremsekit'et som står på Grynet. Dette settet er vi forresten veldig fornøyd med, det har vart i 5-6 år nå, helt uten problemer, og har rullet (og ved behov bremset!) i temmelig mange km.

bilde 2.JPG (5.36 KB. 640x480 - vist 702 ganger.)

bilde 1.JPG (51.48 KB. 640x480 - vist 740 ganger.)
Jeg hadde en økt i går, der Puma-forstillinga blei skrudd av (en av de øverste boltene brakk selvsagt av...). En del styr med å få løsnet fastrustete ting fra donorforstillinga, så vinkelkutter ordnet støtdemperne, de ble kassert. Jeg var ganske overrasket over å se at alle fire bærekulene hadde sprukne gummibelger, og de gikk derfor veldig tregt. I tillegg var de fleste styrekulene også ødelagte. Jeg vet ikke hva som gjør dette? Riktignok brukes bilen mye, men er det for dårlig kvalitet som gjør at de ikke holder noe særlig lenge? Jeg mener at vi fikk presset inn nye bærekuler for under tre år siden...

bilde 1.JPG (58.78 KB. 640x480 - vist 703 ganger.)
Så ble alle fire bærearmene skrudd av, skrubbet med stålbørste og så sandblåst. Deretter fikk de seg et strøk med sort halvblank emaljelakk.

bilde 3.JPG (42.2 KB. 450x600 - vist 711 ganger.)

bilde 2.JPG (34.8 KB. 640x480 - vist 746 ganger.)
Jeg oppdaget skummel rust på torped(r)oveggen, som må ses nærmere på... Vi hadde tenkt å dele bilen etter hvert, men jeg håpet å vente et par år med dette ennå... Hva sier du, Tistlo? Kan dette fikses så det holder et par år til..?

bilde 4.JPG (53.24 KB. 640x480 - vist 700 ganger.)