Forum for VWACB
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Onsdag 21.10.2020, 22:58:44

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
69 909 innlegg i 7 308 emner av 913 medlemmer
Nyeste medlem: Pickup1930
* Hovedside Hjelp Lenker Kalender Booking Webshop Logg inn Registrer
Forum for VWACB  |  Generell kategori  |  Min Bil (Moderatorer: Moshe, RZR-Jånni)  |  Emne: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet" 0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet. « forrige neste »
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 41 Skriv ut
Skrevet av Emne: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"  (Lest 177042 ganger)
Solan
Styret
Supermedlem
******
Innlegg: 5 189


One-liner...


« Svar #30 på: Søndag 10.02.2008, 18:49:11 »

Magnus var klar som et egg, men batteriene svikta på første bildet Trist

Så det ble bollespising på Torval (Menningen) isteden, og Magnus måtte ta sin fjernstyrte bil "for a spin" i vårsola.

Mange misunnelige blikk etter Grynet, og på vei hjem kjørte vi etter en kul, bitteliten Fiat (Fix it again Tony) 850. Den var turkis i fargen, strøken i lakken, og med to karer skulder ved skulder inni. Vi tuta da de kjørte av ved Handelshøyskolen, og de hilsa og tuta igjen Smiler  På søndager må en se litt stort på det, og hilse på folk med gamle pastakokere også laugh Kult å cruise med veteranbil, vøttø
Loggført

'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"

"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
Solan
Styret
Supermedlem
******
Innlegg: 5 189


One-liner...


« Svar #31 på: Søndag 10.02.2008, 19:06:42 »

Nei, dette må vi kunne få stell på lokalt, Svein.

Ja, håper på det, jeg har justert tenning (vridd på fordeler'n, men har ikke tenningslampe), blandingsskrue, nye plugger, stifter, fordelerlokk, og rotor, reingjort luftfilter, nytt bensinfilter og hele pakka, men får det lissom ikke helt til...? Grynet rykker ved jevn fart, og det lugger skikkelig under pådrag også. Det hadde vært knall å få den til å gå reint, da blir det reine sjarmøretappen å kjøre'n  Gliser
Loggført

'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"

"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
RZR Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 3 618



WWW
« Svar #32 på: Mandag 11.02.2008, 09:24:59 »

Nei, dette må vi kunne få stell på lokalt, Svein.

Ja, håper på det, jeg har
justert tenning (vridd på fordeler'n, men har ikke tenningslampe),
ikke så lett å sette tenning uten å se hvor mange grader du har, gefühlen kan hjelpe, men det blir ikke perfekt!
blandingsskrue,
grunninnstilling?
nye plugger, stifter, fordelerlokk, og rotor,
da skulle du jo ha gnist og alt i orden hele veien, med mindre fordeleren er utslitt
reingjort luftfilter,
hjelper på!
nytt bensinfilter og hele pakka,
har bensinfilteret fanget opp noe gugg?
men får det lissom ikke helt til...? Grynet rykker ved jevn fart, og det lugger skikkelig under pådrag også.
Kan tyde på at det er forgasserrelatert, fikk du skiftet pakninger/membran til akspumpen? Litt klogging i dyser og kanaler, grums i flottørkammeret eller noe sånt
Det hadde vært knall å få den til å gå reint, da blir det reine sjarmøretappen å kjøre'n  Gliser
Bensinkvaliteten er OK? Du har vel ikke prøvd deg på gatekjøkkenmiks her Svein!??  Sjokkert
Ikke noe kondens (har vært borti samme symptomer med KUN kondens)? Hvis den har stått lenge (og det har den vel) så samler det seg som oftest litt graps i systemet. Selv med litt bruk etterpå kan det ligge rester igjen.
På tomgang ved kaldstart går den altså fint, men akkurat i det automatchoken har gjort jobben, så er det samme problemet før den er blitt varm? Deretter går den fint? 
Er det noe slakk i automatchoken her kanskje? Hvis spjeldet kan vandre (ligger og "flapper") etter at det skal ha full åpning, så kan dette muligens gi sånne symptomer. Hvis den får begrenset luftgjennomstrømning så vil den jo få feil forhold på luft/bensinblanding, og dermed vil den ikke gå reint. Holder en liten knapp på at automatchoken er synderen, det kan være en ren justeringssak eller det kan være at selve fjæren er dårlig/ødelagt.
Sjekk dette i Haynes-manual eller Muir-boken, så tror jeg mye kan være gjort. Eller les gjennom denne i lunsjen! http://www.vw-resource.com/choke2.html
Loggført
Solan
Styret
Supermedlem
******
Innlegg: 5 189


One-liner...


« Svar #33 på: Torsdag 14.02.2008, 20:05:41 »

Rart hva litt kondensfjerner kan utrette, gitt! Nå er'n nesten helt hundre (ca 95...), savner litt i pådraget, men rykkinga er helt borte. Takkar og bukkar, Andre!

PS: Vet dere forresten hva som er likheten på en boble og en ørn?
.
.
.
.
.
jo: "ørn-ørnnnnnn" Rekke tunge
Loggført

'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"

"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
RZR Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 3 618



WWW
« Svar #34 på: Torsdag 14.02.2008, 21:17:03 »

Blunker Flott det ble bedre, håper det holder seg sånn da!
Loggført
RZR Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 3 618



WWW
« Svar #35 på: Tirsdag 18.03.2008, 12:13:04 »

Her er noen bilder fra i går, Svein!
http://www.regenstadt.com/nucleus/index.php?itemid=266#more

(maks 100kb bildestørrelse er for puslete, gitt!)

Taktrekkinstallering:
http://www.vwtrendsweb.com/tech/0409vwt_headliner_install/
Loggført
RZR Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 3 618



WWW
« Svar #36 på: Lørdag 22.03.2008, 13:05:20 »

Ting skjedde jo i går da - Jose I, II og III på en kontaktlimtripp få før har opplevd maken til! Filmtriks på DVD er i allefall grundig avslørt!
All kred til Linn for saftige pizzahorn!
Loggført
Solan
Styret
Supermedlem
******
Innlegg: 5 189


One-liner...


« Svar #37 på: Søndag 23.03.2008, 15:08:44 »

...snakka med Christer Sjögren II her tidligere, men det va'kke mye vettug å få ut av han, han bare skreik på mer lim...

Tok et tak med gummipakninger på "the quarter windows", dette gikk forbausende greit, trur det er viktig å IKKE ta smøring på dem...

Her er noen bilder fra fredagens dugnad...:


* P1020898-red.JPG (65.16 KB, 800x600 - vist 794 ganger.)

* P1020900-red.JPG (83.12 KB, 800x600 - vist 759 ganger.)

* P1020905-red.JPG (72.66 KB, 800x600 - vist 763 ganger.)

* P1020909-red.JPG (63.55 KB, 800x600 - vist 761 ganger.)

* P1020912-red.JPG (76.4 KB, 800x600 - vist 756 ganger.)
Loggført

'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"

"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
RZR Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 3 618



WWW
« Svar #38 på: Søndag 23.03.2008, 16:49:53 »

Ingen smøring? Sa brura det, altså? Øyerulling På siderutene bak? Eller har du begynt på ventilasjonsrutene?

Loggført
Solan
Styret
Supermedlem
******
Innlegg: 5 189


One-liner...


« Svar #39 på: Søndag 23.03.2008, 18:15:45 »

Vi snakker sideruter bak her. Og, hold deg fast; jeg tok ut frontruta og la inn kromlista på ca 10 min når jeg bare hadde fått "teken" på det  angel laugh
Loggført

'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"

"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
Fralg
pensjonist
Supermedlem
*****
Innlegg: 803



WWW
« Svar #40 på: Søndag 23.03.2008, 18:33:46 »

Nå vet jeg hva som kan gjøres med Svein på fremtidige styremøter........
 Øyerulling


* sveinl.jpg (63.56 KB, 800x600 - vist 731 ganger.)
Loggført

www.algroy.no     The Split  Cruisers
1951 - 1958 - 1958 - 1959 - 1961  + 1999
Patina er mangel på vedlikehold og reparasjoner
RZR Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 3 618



WWW
« Svar #41 på: Mandag 24.03.2008, 01:07:11 »

Nå vet jeg hva som kan gjøres med Svein på fremtidige styremøter........
 Øyerulling
Ble veldig stille ja! Gliser
Loggført
RZR Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 3 618



WWW
« Svar #42 på: Mandag 24.03.2008, 01:10:16 »

Vi snakker sideruter bak her. Og, hold deg fast; jeg tok ut frontruta og la inn kromlista på ca 10 min når jeg bare hadde fått "teken" på det  angel laugh
Sune - husk å ta med ekstra rull med døkkteip neste gang, vi VIL få bruk for den!
Gratulerer, Svein - da vet vi hvem vi skal ringe når Jose ikke klarer å svare!
Loggført
Solan
Styret
Supermedlem
******
Innlegg: 5 189


One-liner...


« Svar #43 på: Mandag 24.03.2008, 15:14:30 »

Da var jobben gjort, og de glade amatører, dvs Sune og undertegnede, er fornøyd med resultatet. Et par skrukker fremdeles, men det retter seg sikkert i tørken...

Selvfølgelig også stor takk til André, som var sjefen over alle sjefer på grovjobben på fredag.

Her er noen bilder:


* P1030008-red.JPG (75 KB, 800x600 - vist 730 ganger.)

* P1030010-red.JPG (51.65 KB, 800x516 - vist 717 ganger.)

* P1030011-red.JPG (51.69 KB, 800x600 - vist 707 ganger.)
Loggført

'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"

"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
RZR Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 3 618



WWW
« Svar #44 på: Mandag 24.03.2008, 18:10:18 »

Noen gode spenntak og vips, deal done!? Var det virkelig alt som skulle til?  Gliser Få se kromlistene dine da, Svein!
Loggført
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 41 Skriv ut 
Forum for VWACB  |  Generell kategori  |  Min Bil (Moderatorer: Moshe, RZR-Jånni)  |  Emne: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet" « forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!


Google visited last this page Torsdag 03.09.2020, 21:19:21