Forum for VWACB
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?
Fredag 24.11.2017, 21:12:01

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
68 342 innlegg i 7 020 emner av 856 medlemmer
Nyeste medlem: Knut
* Hovedside Hjelp Lenker Kalender Booking Webshop Logg inn Registrer
Forum for VWACB  |  Generell kategori  |  Min Bil (Moderatorer: Moshe, Bjørn Hjellestad, RZR-Jånni)  |  Emne: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet" 0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet. « forrige neste »
Sider: [1] 2 3 ... 40 Skriv ut
Skrevet av Emne: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"  (Lest 88381 ganger)
Solan
Styret
Supermedlem
******
Innlegg: 4 930


One-liner...


« på: Søndag 03.02.2008, 12:25:00 »

Etter at EL-bilen kubbet helt, trengtes en "Daily Driver", så jeg fant ut at jeg skulle gå for en boble. Billig å eie, lett å skru på sjøl (og dermed enda billigere å eie), og selvfølgelig med bøttevis av sjarm!

Valget falt på en perlehvit 66-modell 1300 med originalt stålsoltak, kjøpt av Eric B. (sonic) i Stavanger. Den er gått 102 tkm (garantert), og er 99,5% rustfri, men litt småfiks er det jo. Kjørte den hjem fra Stavanger i slutten av januar på de originale diagonaldekka fra '66... Turen gikk bra, med kun opphengt gass, opphengt fjernlys (ingen merka noe til det vanvittig blendende lyset fra 6-voltspærene...) og gasswire som hoppet av som eneste trøbbel. Her kommer et par bilder foreløpig.


* 82_312532862.jpg (32.92 KB, 575x431 - vist 2422 ganger.)

* 82_1593371758.jpg (28.35 KB, 575x431 - vist 1818 ganger.)

* 82_-780081322.jpg (25.92 KB, 575x431 - vist 1822 ganger.)

* 82_-233909261.jpg (38.59 KB, 575x431 - vist 1833 ganger.)
Loggført

'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"

"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
Gaute(alutig)
Supermedlem
*****
Innlegg: 1 037



« Svar #1 på: Søndag 03.02.2008, 12:37:33 »

gratulerer med fin bil  Smiler
ser jo veldig bra ut den da..
Loggført

55 oval T1 (solgt)
60 T1 (solgt. Skulle eg aldri ha gjort)
72 Dobbelkabiner (solgt)
58 T1
Moshe
Le Redacteur...
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 3 030


Senke? Nei opp, bilen må selvfølgelig opp for f...


WWW
« Svar #2 på: Søndag 03.02.2008, 12:50:00 »

"Slit'an" Svein - knall bil det der.... Osteaktig
1966-modellen er jo veldig grei... 1300-motor og greier Gliser
Loggført

96 VW1600i Boble *11/10-2017
77 VW2000 Camper *25/1-2015
59 VW1200 Boble *8/10-2014
72 VW1600 Pick Up *20/9-2013
70 VW1200 Fridolin *5/12-2012
61 VW1200 Boble *27/5-2007

64 Notchback *2008-17
74 Boble Cab *2006-15
68 Notchback *2008-09
67 Notchback *2004-05
66 Boble        *2003-05
amubus
Supermedlem
*****
Innlegg: 703


Pensjonist no....


« Svar #3 på: Søndag 03.02.2008, 12:53:39 »

Slit an Svein... Godt du tok til fornuft og nå bidrar til den globale oppvarming igjen....;-)
Loggført

-01 mod t4 ex ambulanse
-86 mod t3 Caravelle
-70 mod t2 Rico camper
-64 mod t1 Ambulanse

Keep Norway beutifull, restore an old bus
Bjørn Hjellestad
Moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 919


member Niceprice Racing


« Svar #4 på: Søndag 03.02.2008, 12:54:38 »

Fin Perle!
Loggført

VW 181
Supermedlem
*****
Innlegg: 2 885


Aber schnell, Bitte....


« Svar #5 på: Søndag 03.02.2008, 13:00:21 »

Har vært hos Svein og sett på bilen. Kjempebil, litt småplukk, men absolutt en knall hverdagsbil!! God kaffe, forresten, Svein...
Kos deg med gliset!  Blunker
Loggført

1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302S "Smurfen"
Kristian Gelin
Formann
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 1 286



WWW
« Svar #6 på: Søndag 03.02.2008, 14:16:50 »

Gratulerer med ny bil Svein, meget pen  Smiler

Regner med du fikk en veldig god inbytte pris for batteri kokeren  Gliser

Loggført

Type 1 1954
Type 1 1956
Type 1 1957
Type 1 1962 Ghia
Type 1 1970 1300
Type 1 1973 1300 S (Aleksander sin)
Type 2 1973 Bay

webmaster@vwacb.com
http://www.vwacb.com
erika
Supermedlem
*****
Innlegg: 2 270



« Svar #7 på: Søndag 03.02.2008, 18:14:32 »

Det ser ut til å være en veldig bra originalbil. Det er et stund mellom hver gang det dukker opp slike fine biler.
Gratulerer!
Loggført

Ingen fornuft - ren entusiasme!
Morten
Styret
Supermedlem
******
Innlegg: 1 059



« Svar #8 på: Søndag 03.02.2008, 19:15:28 »

Grattis med fin bil:) Blir det senk og felger før våren kommer? ;-)
Loggført

1967 Karmann Ghia Cab 
x - 1974 1303s Greenbugen
Solan
Styret
Supermedlem
******
Innlegg: 4 930


One-liner...


« Svar #9 på: Søndag 03.02.2008, 21:54:02 »

Ska'kke se bort fra det, Morten... Prøver å holde Bløygen original, men kanskje denne blir litt mer "Regen"... Rekke tunge
Loggført

'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"

"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
Bjørn Hjellestad
Moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 919


member Niceprice Racing


« Svar #10 på: Søndag 03.02.2008, 21:57:27 »

Low & Slow Smiler
Loggført

FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 957


« Svar #11 på: Søndag 03.02.2008, 21:57:58 »

66 er ein fiiiiin årgang!  Kult Gratulerer.
Loggført

Hadde då aldri trudd eg skulle kjøpe late-looker..
RZR Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 3 618



WWW
« Svar #12 på: Mandag 04.02.2008, 01:43:05 »

Ska'kke se bort fra det, Morten... Prøver å holde Bløygen original, men kanskje denne blir litt mer "Regen"... Rekke tunge
Hehe, sier du virkelig "A" her Svein? Det var kjekt å høre! Puma og BJ-spindler så fikser vi resten Gliser
 
Loggført
Solan
Styret
Supermedlem
******
Innlegg: 4 930


One-liner...


« Svar #13 på: Mandag 04.02.2008, 01:52:07 »

BJ-spindler? Skjønner ingenting av det, jeg.... må visst gå på kurs  Øyerulling
Loggført

'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"

"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
RZR Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 3 618



WWW
« Svar #14 på: Mandag 04.02.2008, 10:43:13 »

BJ = BallJoint = opphengskuler i motsetning til kingboltspindler... Gjør det hele litt lettere og vedlikeholde og etter VWs mening mer komfortabelt. 66 var vel første året med BJ.
Smidde for skivebremser
http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=ACC%2DC10%2D4166%2DFG
Smidde for tromler
http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=ACC%2DC10%2D4165%2DFG
Disse bruker den sene typen (68->) styreledd.
Sammen med denne
http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=ACC%2DC10%2D4200
denne
http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=C18%2D6284
og dette
http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=C12%2D6500%2D41
Så er du der - fremme. Et sett med 356 replika, f.eks....
Loggført
Sider: [1] 2 3 ... 40 Skriv ut 
Forum for VWACB  |  Generell kategori  |  Min Bil (Moderatorer: Moshe, Bjørn Hjellestad, RZR-Jånni)  |  Emne: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet" « forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!


Google visited last this page Tirsdag 21.11.2017, 05:26:25