Forum for VWACB
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Lørdag 15.08.2020, 04:53:58

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
69 889 innlegg i 7 306 emner av 910 medlemmer
Nyeste medlem: Jo
* Hovedside Hjelp Lenker Kalender Booking Webshop Logg inn Registrer
Forum for VWACB  |  Generell kategori  |  Min Bil (Moderatorer: Moshe, RZR-Jånni)  |  Emne: 58 - custom prosjekt 0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet. « forrige neste »
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 18 Skriv ut
Skrevet av Emne: 58 - custom prosjekt  (Lest 62112 ganger)
kimo
Seniormedlem
****
Innlegg: 264


« Svar #60 på: Mandag 12.04.2010, 23:13:47 »

Nå gleder jeg meg til sesongstart. Ser ut som om Porschene skal ut før helgen, så det er mulig vi er i gang da.

Sitter nå og klør meg i hodet. Åpnet kassen til airride kontroll kitet.
Det ser ut som et pusle spill....


* 100808 102x [640x480].jpg (76.3 KB. 640x427 - vist 581 ganger.)


Har så smått begynt å koble det opp på stuebordet for testing.

Loggført
kimo
Seniormedlem
****
Innlegg: 264


« Svar #61 på: Mandag 12.04.2010, 23:25:19 »

Ellers skal jeg å handle inn til lakkering av bunnplaten snart.
Er litt usikker på hva jeg skal bruke 2k epoxy vs syregrunning..
Basert på det jeg har lest i andre tråder, så så ser det ut som det blir epoxy  (eller begge??)

Satser på show finish på bunnplaten. Denne blir blåst og skal i teorien være rustfri.
Tenkte da ett bra lag med 2k epoxy + Sparkling + grunning + svart lakk + klarlakk.
Høres dette ut som en god plan? (bortsett fra at bilens høyde tilsier masser av tectyl og andre beskyttende midler  Smiler )

Er mest framtidig rust jeg tenker på. Har forstått det slik at syregrunning brukes der man ikke har fått det 100% platerent, da denne binder/stopper rustprosessen.

Loggført
erika
Supermedlem
*****
Innlegg: 2 301



« Svar #62 på: Mandag 12.04.2010, 23:38:32 »

Godt å se at du er igang igjen.
Tror syregrunning er for der det ER platerent. For bedre binding til metallet. Er ingen ekspert. Dersom du har noen som skal lakke bilen for deg, så kan du kanskje få anbefalinger hos dem.
Loggført

Ingen fornuft - ren entusiasme!
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 4 983


Rust Is A Crime!


« Svar #63 på: Tirsdag 13.04.2010, 23:31:57 »

Ja syregrunninga er for platereint stål, det stopper nok ikkje rusta meir enn andre grunninger. Syregrunning er fint på karosseri som du har fjerna malinga med roterande stålbørste eller liknande, og fått ei glatt overflate. Syra "etser" inn i ståleg og heng godt fast. På sandblåste overflater so er det ikkje nødvendig med syregronning då epoxyen heng veeeldig bra på det. Så eg ville satsa på noko 2k epoksy. kanskje 2k sink epoxy som gjer bra rustbeskyttelse og etterlater ei "dau" overflata som ikkje reagerar med andre lakktypar.
Loggført

TLF: 97419035
kimo
Seniormedlem
****
Innlegg: 264


« Svar #64 på: Onsdag 14.04.2010, 14:42:20 »

Høres ut som en plan. Jeg har lest mange tråder om behandling av bunnplate, og det er vel like mange svar som det er tråder  Smiler.
Havner vel på syregrunning eller zinkepoxy, men kommer til å rådføre meg med Lakkspesialisten når jeg handler inn varene.
Mulig det blir litt blankt stål, da det er ett lite blåseapparat/kompressor jeg bruker - så det blir vel litt roterende stålbørste bruk også.
Det var greit å få en oppklaring i syregrunning, for der har jeg misforstått helt....

Kim
Loggført
kimo
Seniormedlem
****
Innlegg: 264


« Svar #65 på: Søndag 18.04.2010, 13:14:51 »

Da var første tur på Tysnes unnagjort.
Ble kun 1 dagstur, da været var surt.

Karosseriet står for tur.
Her er en del av utfordringene:

Her må nok både bunnen i reservehjulsbrønnen og dessverre frontplaten byttes.

* 100808 101 [640x480].jpg (66.41 KB. 640x427 - vist 510 ganger.)

Begge bakspissene er vrak.

* 100808 102 [640x480].jpg (54.52 KB. 640x427 - vist 513 ganger.)


* 100808 103 [640x480].jpg (54.48 KB. 640x427 - vist 527 ganger.)

Begge bakre karosserifester bør byttes.

* 100808 104 [640x480].jpg (57.51 KB. 640x427 - vist 508 ganger.)


* 100808 105 [640x480].jpg (54.58 KB. 640x427 - vist 509 ganger.)

Døråpning  på begge sider så skummel ut i bunn.

* 100808 106 [640x480].jpg (53.01 KB. 640x427 - vist 548 ganger.)


* 100808 110 [640x480].jpg (58.72 KB. 640x427 - vist 507 ganger.)

I tillegg ser det dessverre ut som om jeg må skifte bakplaten også.
Var også litt tvilsomme hjørner i framre del av bakre hjulbue.
Bakre del av venstre kanalbunn (ca. 30cm) må byttes.

Loggført
kimo
Seniormedlem
****
Innlegg: 264


« Svar #66 på: Søndag 18.04.2010, 13:27:55 »

Begynte å renske dørene for å lettere se omfanget.
Venstre:

* 100808 109 [640x480].jpg (52.61 KB. 640x427 - vist 499 ganger.)

Høyre:

* 100808 114 [640x480].jpg (58.38 KB. 640x427 - vist 510 ganger.)

På høyre side var det ikke så gale som det så ut til.
Her slipper jeg å gjøre noe.

På venstre side skar jeg ut en liten bit for å se hvor mye stål det var igjen.
Regner med jeg bytter markert område, men det var fortsatt mye stål igjen.

* 100808 111x [640x480].JPG (52.5 KB. 640x427 - vist 494 ganger.)

Loggført
kimo
Seniormedlem
****
Innlegg: 264


« Svar #67 på: Søndag 18.04.2010, 13:33:49 »

Skar også ut litt av dashbordet. Alle hull skal fylles igjen. SKal kun være speedometer og startknapp her. Resten skal være fylt igjen.

* 100808 108 [640x480].jpg (45.99 KB. 640x427 - vist 498 ganger.)


Ellers blir det nok bestilling av en del karosserideler i uken.
Har svært gode erfaringer med Wolfsburgwest sine gulvplater. Er det noen som har erfaringer med
andre sveisedeler fra dem? Tenker spesielt på front og bakplate som er svært detaljerte ting.

Loggført
erika
Supermedlem
*****
Innlegg: 2 301



« Svar #68 på: Søndag 18.04.2010, 15:33:43 »

Det finnes noen små aktører som har spesialisert seg på hver sine panel-biter. Disse er langt bedre enn de generelle reproplatene.
Wolfparts i Sverige (kanalbunner, bakspisser, frontplate...)
Hookeys Panelshop i UK (nedre del av dørstolper, spisser etc...)
Autocraft i UK (frontplate)

Se hva disse har før du bestiller fra andre. 
Loggført

Ingen fornuft - ren entusiasme!
kimo
Seniormedlem
****
Innlegg: 264


« Svar #69 på: Søndag 18.04.2010, 16:20:02 »

Takk for tipset, her var det helt tydelig kvalitetsforskjell.
Frontplateprisene var i overkant, men sånn er det når man søker kvalitet.
Mulig jeg gjør en ekstrainnsats for å redde den gamle....
Ellers var det overkommelige priser på de andre delene.
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 4 983


Rust Is A Crime!


« Svar #70 på: Søndag 18.04.2010, 22:52:26 »

Detta ser bra ut! Godt å sjå du er igang på karosseriarbeidet! Smiler

Ang rusta på kanalen; da e lurt å skifta ut ei større plata enn kva du har merka, eg ser da e mykje gravrust der, og eg ville ha skifta ut mest muleg. då vert da mykje bedre og tjukkare metall igjen, framfor å sveisa inn litt nytt mens da fortsatt er tynt stål igjen.

Uansett so trur eg wolfsburgwest har masse forskjelligt, dei leverar jo alt det "vanlege jalla dritet" men det du skal sjå etter er raudmalte platedeler(evt grå for golvet) då desse er av merket RED HD/Heavy duty panels og er av go kvalitet, ivertfall tjukkare stål. Hald deg vekke ifrå svartfarga plater, som er den billigaste sorten..

Men gjer du som Erik seier og kjøper hjå dei småfirmaene so vert du garantert fornøygd med kvaliteten Smiler
Loggført

TLF: 97419035
Magnus
Supermedlem
*****
Innlegg: 1 066


Stuk!


WWW
« Svar #71 på: Mandag 19.04.2010, 08:12:42 »

Nå gleder jeg meg til sesongstart. Ser ut som om Porschene skal ut før helgen, så det er mulig vi er i gang da.

Sitter nå og klør meg i hodet. Åpnet kassen til airride kontroll kitet.
Det ser ut som et pusle spill....

Har så smått begynt å koble det opp på stuebordet for testing.

Ikke verst at du får med en styrepils til monteringa Gliser


* kimo-sett med styrepils.jpg (107.93 KB, 640x427 - vist 515 ganger.)
Loggført

kimo
Seniormedlem
****
Innlegg: 264


« Svar #72 på: Mandag 19.04.2010, 15:44:16 »

Obs!...   Her var nok det noe som hadde sluppet igjennom sensuren...
Det er viktig å han en styrepils når man holder på med luftfjæring på luftkjølte  Smiler
Loggført
larst
Supermedlem
*****
Innlegg: 535


The mean green.....


« Svar #73 på: Mandag 19.04.2010, 16:04:24 »

Ja for det puslespillet der blir sikkert lettere med litt innabords.... Blunker
Loggført

født på en fredag, i tide til helgen!!
Sandvik996tt
Gjest
« Svar #74 på: Tirsdag 20.04.2010, 13:42:51 »

Kult prosjekt !  Har en 356 replika, bygd på en 1964 modell. Kan jeg bruke samme bremser som du har brukt  ?
Loggført
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 18 Skriv ut 
Forum for VWACB  |  Generell kategori  |  Min Bil (Moderatorer: Moshe, RZR-Jånni)  |  Emne: 58 - custom prosjekt « forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!


Google visited last this page Mandag 06.04.2020, 04:44:00