Forum for VWACB
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Lørdag 15.08.2020, 05:42:12

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
69 889 innlegg i 7 306 emner av 910 medlemmer
Nyeste medlem: Jo
* Hovedside Hjelp Lenker Kalender Booking Webshop Logg inn Registrer
Forum for VWACB  |  Generell kategori  |  Min Bil (Moderatorer: Moshe, RZR-Jånni)  |  Emne: 58 - custom prosjekt 0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet. « forrige neste »
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 18 Skriv ut
Skrevet av Emne: 58 - custom prosjekt  (Lest 62122 ganger)
StarBugs Geir
Supermedlem
*****
Innlegg: 3 150


> 911 25 911 <


WWW
« Svar #45 på: Lørdag 07.11.2009, 21:13:36 »

Dette er fantastisk spanande å følgje med! Spesielt er det moro å sjå korleis du ser problem med eksisterande/kjøpte løysingar og freistar å finne nye og betre. Slikt har eg utruleg sans for! (Også når det gjeld VW sine eigne konstruksjonar.....)

Det er ein ting eg lurar på: Inngrepet i bærearmane gjev fleire potensielle svake punkt. Korleis blir dette kompensert? Legg du forsterkningar inni bærearmen, eller byggjer du ei slags skål av underdelen til luftfjøringa? Må du finne ut av dette sjølv eller er dette deler som kjem med kitet?
Loggført

1975 Volkswagen Type 2 sika
1990 Porsche 911/964 c4
2018 Husqvarna Vitpilen 701
hans
Gjest
« Svar #46 på: Søndag 08.11.2009, 03:32:04 »

virker ikke så dyrt det airride kittet  - men kompressor, tanker og kontroller kommer kanskje i tillegg ?

stå på ! Smiler
Loggført
kimo
Seniormedlem
****
Innlegg: 264


« Svar #47 på: Søndag 08.11.2009, 12:01:40 »

Dette er fantastisk spanande å følgje med! Spesielt er det moro å sjå korleis du ser problem med eksisterande/kjøpte løysingar og freistar å finne nye og betre. Slikt har eg utruleg sans for! (Også når det gjeld VW sine eigne konstruksjonar.....)

Det er ein ting eg lurar på: Inngrepet i bærearmane gjev fleire potensielle svake punkt. Korleis blir dette kompensert? Legg du forsterkningar inni bærearmen, eller byggjer du ei slags skål av underdelen til luftfjøringa? Må du finne ut av dette sjølv eller er dette deler som kjem med kitet?
Når det gjelder bærearmen har jeg fremdeles ikke bestemt meg. Vurderer to løsninger. Enten å legge inn 6-8mm flattstål på høykant
der jeg har kuttet, og sveise det fast (veldig trangt). Eller splitte hele bærearmen på langs og legge inn 6-8 mm flattstål i hele armens lengderetning. Dette vil nok bli det mest solide. Dette er ikke noe som blir nevnt i kitets manual, her kjører de på uten forsterkninger.... Her er bildet fra manual.

* normal_Picture-1141 [320x200].jpg (12.43 KB. 267x200 - vist 719 ganger.)


Loggført
kimo
Seniormedlem
****
Innlegg: 264


« Svar #48 på: Søndag 08.11.2009, 12:15:30 »

virker ikke så dyrt det airride kittet  - men kompressor, tanker og kontroller kommer kanskje i tillegg ?

stå på ! Smiler
Kitet til 49-65 mod. Koster 1725 $.  Det blir ca 14300 ink.mva. + ca. 1000 i frakt (hvis du bruker Jetcarrier). Det er komplett med alt som trengs. (senkespindler og inkortet forstilling kommer i tillegg). Jeg kjøpte dette enkeltvis, da jeg har gammel forstilling og IRS bak. Har i tillegg valgt et annet kontroll system som koster vesentlig mer, Dette er elektronisk og gir meg flere muligheter. Hvis jeg ønsker det, kan jeg i ettertid koble på kjørehøyde sensorer. Systemet vil da automatisk kompensere for passasjerer og annen last. Antar dette kommer på ca 17-18000.
Loggført
StarBugs Geir
Supermedlem
*****
Innlegg: 3 150


> 911 25 911 <


WWW
« Svar #49 på: Søndag 08.11.2009, 12:45:26 »


Når det gjelder bærearmen har jeg fremdeles ikke bestemt meg. Vurderer to løsninger. Enten å legge inn 6-8mm flattstål på høykant
der jeg har kuttet, og sveise det fast (veldig trangt). Eller splitte hele bærearmen på langs og legge inn 6-8 mm flattstål i hele armens lengderetning. Dette vil nok bli det mest solide. Dette er ikke noe som blir nevnt i kitets manual, her kjører de på uten forsterkninger....[/quote]

Du kan jo og vurdere ei slags skålform, der du lagar solide veggar/kapper på bunnplata for luftbelgen. Dei må jo lagast vide, eller vinkla utover, slik at belgen ikkje blir skada sjølvsagt Blunker Etter mi meining burde kitet vore produsert slik, det eliminerer dei opplagte knekkpunkta som blir danna av ombygginga. (gule linjer i biletet) Det må jo eventuelt også lagast noko drenering slik at vatn slepp ut......

Dette er berre ein idé, men på denne måten slepp du modifisere heilebærearmen, og det tek ikkje unødig plass Smiler Om det tek meir eller mindre tid veit eg ikkje, men det blir cleant og så solid du vil (avhengig av høgda på veggane).


* kimo baerearm.jpg (194.59 KB. 400x300 - vist 731 ganger.)

Loggført

1975 Volkswagen Type 2 sika
1990 Porsche 911/964 c4
2018 Husqvarna Vitpilen 701
kimo
Seniormedlem
****
Innlegg: 264


« Svar #50 på: Tirsdag 10.11.2009, 21:27:13 »

Ikke dum denne løsningen. Vil spare mye jobb i forold til å splitte armen.
Må presentere den for han som skal sveise, så får vi se hva han mener.
Takker...

Kim
Loggført
kimo
Seniormedlem
****
Innlegg: 264


« Svar #51 på: Lørdag 14.11.2009, 23:09:57 »

Så var det på med bremser og luftfjøring foran. Bremse kitet foran var også inkludert allt.
Slik ser det ut:

* 100808 019 [640x480].jpg (73.2 KB. 640x427 - vist 668 ganger.)


Bremsekittet foran kostet ca.7000 kr ink.mva og frakt. Kan spare 400 $ ved å gå for standard Ghia kalipper,men jeg bare måtte ha 4 stemplet wilwood....
Testmontert:

* 100808 117 [640x480].jpg (59.81 KB. 640x427 - vist 663 ganger.)



* 100808 118 [640x480].jpg (67.19 KB. 640x427 - vist 676 ganger.)


Forholdsvis enkel montering.

Loggført
kimo
Seniormedlem
****
Innlegg: 264


« Svar #52 på: Lørdag 14.11.2009, 23:17:24 »

Da er bunnplaten klar for testmontering av karosseri.

Ettersom jeg ikke har avgjort hvilke hjul/felger jeg går for, så er testmonteringen med standard bredde på forstilling.

* 100808 119 [640x480].jpg (67.36 KB. 640x427 - vist 663 ganger.)



* 100808 120 [640x480].jpg (52.08 KB. 640x427 - vist 637 ganger.)


Loggført
kimo
Seniormedlem
****
Innlegg: 264


« Svar #53 på: Lørdag 14.11.2009, 23:29:30 »

Da varr det klart for karosseriet på. Var nervøs, da jeg ikke har testmontert det etter innsveising av bunnplater.

Kjekt med løftebukk...

* 100808 123 [640x480].jpg (55.78 KB. 640x427 - vist 651 ganger.)


Ved nedsenking tok demper festene bak borti. Her måtte det kuttes.

* 100808 125 [640x480].jpg (58.47 KB. 640x427 - vist 654 ganger.)


Mine forsterkninger på utriggerene til luftfjøringen tok borti. Kutting her og.
Men ellers passet platen meget bra. Glipen imellom bunnplate og karosseri var
like stor på original utrigger, som den jeg sveiste inn. Hullene under passet også.
Lettelse... Smiler

* 100808 129 [640x480].jpg (69.08 KB. 640x427 - vist 651 ganger.)

Loggført
RZR-Marius
Supermedlem
*****
Innlegg: 622


Ersenken sie bitte deine wagen!


WWW
« Svar #54 på: Lørdag 14.11.2009, 23:34:02 »

Svarte svingende, du jobber jo som ett uvær! Er det jobbing hver eneste kveld el? Osteaktig Imponert over bremsevalget! Wilwood er sexy! Denne gleder jeg meg virkelig til å se på veien! Kjør på!  Thumbs up Thumbs up Thumbs up Thumbs up
Loggført

Regenstadt Zombie Racewerks: http://www.regenstadt.com
The terrifying time transporting machine of Dr.Tregs!

1200 -58  1/6 -67 Singelcab
orangenotch
Styret
Supermedlem
******
Innlegg: 1 324


« Svar #55 på: Søndag 15.11.2009, 00:02:09 »

Dette ser  enormt bra ut! Gleder meg til å se forsettelsen Thumbs up
Loggført

02 er bøs.....Bay er grei
kimo
Seniormedlem
****
Innlegg: 264


« Svar #56 på: Søndag 15.11.2009, 22:19:23 »

Er nok ikke så effektiv som tråden tilsier. Begynte på prosjektet i slutten av mai, mens tråden startet i oktober. Men brorparten av arbeidet er gjort i slutten av september/oktober.
Ettersom verkstedet ligger på Tysnes, blir det at vi reiser over og skrur/mekker hele helgen. Blir fort 14-18 timer med effektivt arbeid da.
Wilwood ble for fristende, kanskje noe overkill. Men har ikke bestemt meg ennå med tanke på motor effekt.
Uansett bedre med for mye bremsekraft en for lite. Må bare tømme kameraet for siste helgs arbeid, så er det kroken på døren til midten av April.
Da kommer jeg sterkt tilbake!
Loggført
RZR Sune
Supermedlem
*****
Innlegg: 1 858



WWW
« Svar #57 på: Tirsdag 02.03.2010, 13:19:58 »

Hei Kimo

Fett prosjekt du har gående. Sikkert skjedd masse siden november... noen bilder og litt oppdatering på lur?
Spennede tråd å følge dette.

Sune
Loggført

www.samboen.com

1962 T1 Tysnes Raceren
1962 T1
1959 T2 Panel
1961 Vespa 150
1991 Carrera 4

Det går ikke så fort, men så blir det ikke så bra heller!
erika
Supermedlem
*****
Innlegg: 2 301



« Svar #58 på: Fredag 09.04.2010, 23:07:00 »

Der er blitt vår igjen - og vi er klare for noen oppdateringer  Blunker
Loggført

Ingen fornuft - ren entusiasme!
kimo
Seniormedlem
****
Innlegg: 264


« Svar #59 på: Mandag 12.04.2010, 23:09:14 »

Det har vært dårlig med oppdateringer.
Glemte også å legge inn de siste avsluttende bildene fra forrige sesong.

Her er bunnplaten demontert og klar for frakt til Fana. (skulle egentlig vært lakkert i påsken, men ting tar tid).

* 100808 136 [640x480].jpg (59.04 KB. 640x427 - vist 470 ganger.)


Og her er grunnen til at ingenting skjer i perioden november - april.  2 kamerater med altfor mye penger.....

* 100808 137 [640x480].jpg (63.97 KB. 640x427 - vist 462 ganger.)


Ellers likte jeg løsningen vår for å få på plass to biler på tvers i garasjen:

* 100808 131 [640x480].jpg (59.22 KB. 640x427 - vist 473 ganger.)

Loggført
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 18 Skriv ut 
Forum for VWACB  |  Generell kategori  |  Min Bil (Moderatorer: Moshe, RZR-Jånni)  |  Emne: 58 - custom prosjekt « forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!


Google visited last this page Lørdag 11.07.2020, 23:53:01