Forum for VWACB
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Lørdag 15.08.2020, 06:06:26

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
69 889 innlegg i 7 306 emner av 910 medlemmer
Nyeste medlem: Jo
* Hovedside Hjelp Lenker Kalender Booking Webshop Logg inn Registrer
Forum for VWACB  |  Generell kategori  |  Min Bil (Moderatorer: Moshe, RZR-Jånni)  |  Emne: 58 - custom prosjekt 0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet. « forrige neste »
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 18 Skriv ut
Skrevet av Emne: 58 - custom prosjekt  (Lest 62127 ganger)
StarBugs Geir
Supermedlem
*****
Innlegg: 3 150


> 911 25 911 <


WWW
« Svar #30 på: Fredag 06.11.2009, 09:33:22 »

Må være litt effektiv nå, da lokalet stenges ned for vinteren.
Fra helgen av blir det brukt til lagringsplass for to andre biler, fra samme designer, men annet merke....
Da blir det ikke noe gjort før midten av April.

Kim

 Synd at det stoppar opp ei stund. Trist Du skulle hatt plass på Breistein. Dette prosjektet er for spanande til å stå på vent til April! Blunker
Loggført

1975 Volkswagen Type 2 sika
1990 Porsche 911/964 c4
2018 Husqvarna Vitpilen 701
kimo
Seniormedlem
****
Innlegg: 264


« Svar #31 på: Fredag 06.11.2009, 16:12:38 »

Det blir nok gjort en del alikevel. Har to helger med arbeid som ikke er lagt inn i tråden + denne helgen.
Så blir det renovering og pulverlakkering av alt som skal på bunnplaten. Innkorting av forstilling.
Lage custom piler og pedaler. Polering av alle bremser/hub. Lakkering av kalippere bak + bremsesylindre.
Bestille maaasse deler. Overhale styring og pedalsett. Lakkering av bensintank/lufttank og bunnplate.
Få tak i rustfrie skruer til det meste og galvanisere det som ikke kan skaffes.
Tipper disse 5-6 månedene kommer til å gå i en fei. Skal nok få till litt oppdateringer i tråden og.

Kim
Loggført
Solan
Styret
Supermedlem
******
Innlegg: 5 186


One-liner...


« Svar #32 på: Fredag 06.11.2009, 18:47:35 »

Det blir nok gjort en del alikevel. Har to helger med arbeid som ikke er lagt inn i tråden + denne helgen.
Så blir det renovering og pulverlakkering av alt som skal på bunnplaten. Innkorting av forstilling.
Lage custom piler og pedaler. Polering av alle bremser/hub. Lakkering av kalippere bak + bremsesylindre.
Bestille maaasse deler. Overhale styring og pedalsett. Lakkering av bensintank/lufttank og bunnplate.
Få tak i rustfrie skruer til det meste og galvanisere det som ikke kan skaffes.
Tipper disse 5-6 månedene kommer til å gå i en fei. Skal nok få till litt oppdateringer i tråden og.

Kim

Her kan jeg komme med et tips om disse: http://www.volksbolts.com/ (har selv bestilt fra dem, men ikke fått det ennå, så det er vel drøyt å kalle det en anbefaling, men jeg har store forventninger...)
Loggført

'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"

"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
kimo
Seniormedlem
****
Innlegg: 264


« Svar #33 på: Fredag 06.11.2009, 21:05:03 »

Takker, denne siden var gull. Hadde også bolter til forstilling og "dippeduttene" som skal under bunnplaten. Disse
har jeg ikke sett andre steder....

Kim
Loggført
kimo
Seniormedlem
****
Innlegg: 264


« Svar #34 på: Lørdag 07.11.2009, 00:45:24 »

Da kom endelig pakke fra Jetcarrier (for to uker siden). Det tok utrolige 9 uker.

Det første jeg monterte var bakbremse kitet. Her var alt på stell og monteringen var enkel.

* 100808 105 [640x480].jpg (51.45 KB. 640x427 - vist 677 ganger.)


Braketten til kalipper var allerede begynt å ruste under den lange transporten.
 

* 100808 107 [640x480].jpg (57.9 KB. 640x427 - vist 687 ganger.)


Huben gled rett på - fin passform.

* 100808 109 [640x480].jpg (58.89 KB. 640x427 - vist 699 ganger.)


Så var det på med calipperen.

* 100808 110 [640x480].jpg (67.26 KB. 640x427 - vist 657 ganger.)


Settet kostet 750 $ fra Airkwld. Ca 6100 inn til norge ink.mva og sjøfrakt.
Det er ikke godkjenningspapirer med.

Loggført
kimo
Seniormedlem
****
Innlegg: 264


« Svar #35 på: Lørdag 07.11.2009, 01:02:01 »

Luftfjøring foran var enkel montering.
Slik ser kitet ut.

* 1087b [640x480].jpg (21.17 KB. 640x307 - vist 681 ganger.)


To rundstanger erstatter fjørbladene og sørger for fri gange.
To modifiseringer måtte til.
Først sveise på forlenger til støtdemper tårnet.
Kun punktet fast for anledningen, da jeg kommer til å lage min egen
versjon samtidig som jeg korter inn forstillingen.

* 100808 115 [640x480].jpg (56.29 KB. 640x427 - vist 698 ganger.)


Modifiseringen av bærearm er ikke nødvendig, men gjør at trykket som trengs for å
løfte bilen reduseres med 30 psi.

* 100808 116 [640x480].jpg (58.59 KB. 640x427 - vist 652 ganger.)


Ellers er resten "bolt on".
Front kitet kostet ca. 3700 ink mva og frakt.

Loggført
kimo
Seniormedlem
****
Innlegg: 264


« Svar #36 på: Lørdag 07.11.2009, 01:21:38 »

Irs luftfjøring kittet bak var mer komplisert.
Her skriver Airkweld at "You need some skills to install this kit as it is the most difficult".
Så da var jo jeg rette personen for dette  Gliser  NOT!!

Slik ser kitet ut:

* irsluft [640x480].jpg (37.35 KB. 638x480 - vist 706 ganger.)


Først på listen var å montere stag/rør i mellom støtdemper tårnene.
Dette var selvfølgelig ca. 1 cm. for kort. Sikkert kortere avstand på originale IRS støtdemper
tårn. Min kjære metallarbeider kompis fikset et tilsvarende rør med riktig lengde.
Dette ble sveist fast, deretter monterte jeg utriggerene for luftfjøringen.
Kun lett punktet fast for anledningen.

* 100808 065 [640x480].jpg (59.91 KB. 640x427 - vist 688 ganger.)

Loggført
kimo
Seniormedlem
****
Innlegg: 264


« Svar #37 på: Lørdag 07.11.2009, 01:31:54 »

Bærearm må modifiseres endel. Platen som bærer luftfjøringen må forsenkes ned i armen.

* 100808 067 [640x480].jpg (60.66 KB. 640x427 - vist 681 ganger.)


Dette er ett såpasst stort inngrep i bærende konstruksjon at jeg ikke sveiser sammen dette selv.
Bærearmen kommer til å bli tigsveiset med innvendige forsterkninger, slik at den vil bli minst like
sterk som originalt.

Når det gjelder utriggerene for luftfjøringen , syntes jeg at Airkewld sin konstruksjon var spinkel.
Her hviler hele vekten av bilen bak på de sveisene som jeg la rundt det 35 mm tjukke røret.
La derfor inn forsterkninger i form av 8 mm stål ned på torsjonsrørene.

* 100808 102 [640x480].jpg (62.76 KB. 640x427 - vist 713 ganger.)


Disse vil nok avlaste momentet som røret utsettes for.

Loggført
kimo
Seniormedlem
****
Innlegg: 264


« Svar #38 på: Lørdag 07.11.2009, 01:40:37 »

For å få den så lav som mulig bak, måtte jeg gjøre enda et "inngrep" i bærearmen.

* 100808 069 [640x480].jpg (61.46 KB. 640x427 - vist 672 ganger.)


Slik ser monteringen ut - ferdig sveist. (ikke bærearmene).

* 100808 112 [640x480].jpg (66.31 KB. 640x427 - vist 677 ganger.)


Sett bakfra (har allerede fått gode råd om å ikke bruke dette motorfestet  Smiler)

* 100808 111 [640x480].jpg (62.81 KB. 640x427 - vist 665 ganger.)


Airkitet bak kostet meg ca. 3300 ink. frakt og mva.


Loggført
VW 181
Supermedlem
*****
Innlegg: 2 981


Aber schnell, Bitte....


« Svar #39 på: Lørdag 07.11.2009, 10:13:52 »

Fy flate, dette ser bra ut!!  Thumbs up

Godt å se at du ikke kvier deg for å ta utfordringene med dette prosjektet. Gleder meg til å se resultatet.  Smiler
Loggført

1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302S "Smurfen"
kimo
Seniormedlem
****
Innlegg: 264


« Svar #40 på: Lørdag 07.11.2009, 12:11:33 »

Takker. Tiden vil vise om jeg takler det.
Gruer meg mest til masse tynnplatesveising neste år.
Det er vel da jeg risikerer å møte veggen.
Skulle gjerne vært med på dette sveise kurset som gikk, men var ikke ledig dessverre.

Kim
Loggført
Magnus
Supermedlem
*****
Innlegg: 1 066


Stuk!


WWW
« Svar #41 på: Lørdag 07.11.2009, 14:16:06 »

Steinrått!
Gleder meg til å se resultatet her... Kommer vel til å bli Bergens laveste luftkjølte, dette her Gliser
Får jo vann i munnen av å se på de blidene med hjuloppheng bak!
Stå på!
Loggført

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 4 983


Rust Is A Crime!


« Svar #42 på: Lørdag 07.11.2009, 14:56:19 »

Dette her vert bra! Godt å sjå att du får sveist festene skikkeleg! Veldig lurt att ting ikkje knekk saman under kjøyring,, også må eg sei att det er heilt utruleg att dei selger det bakre opphenget sånn! Ei røyr med så store fester ut på sida vert jo twist på null komma svisj!  Sjokkert Dei flattjerna skulle komt med i settet!

Tynnplatesveising er ingenting å grue seg til! Berre å finna tynnplater(du hadde ei fin dørplate ser eg) å trene på! Keep going! Smiler
Loggført

TLF: 97419035
Gaute(alutig)
Supermedlem
*****
Innlegg: 1 060



« Svar #43 på: Lørdag 07.11.2009, 15:43:43 »

Må bare si meg enig med de andre her. Kult prosjekt Thumbs up
Blir vel den laveste på denne siden av fjellet det her.
Tynnplatesveising er ikke noe å kvi seg på så lenge du har skikkelig apparat.

Gleder meg til fortsettelsen her Smiler
Loggført

55 oval T1 (solgt)
60 T1 (solgt. Skulle eg aldri ha gjort)
72 Dobbelkabiner (solgt)
58 T1
kimo
Seniormedlem
****
Innlegg: 264


« Svar #44 på: Lørdag 07.11.2009, 19:39:50 »

Ja den skal nok bli lav. Foran kan jeg vel nesten legge forstillingen i bakken. Bak begrenser støtdemper tårnene og IRS bærearm dette, men blir lav nok.
Hjul vs skjerm blir vel en større begrensning regner jeg med.
Glad jeg valgte luftfjæring, for i forrige uke kom det plutselig 6 fartsdumper i veien ned til huset......
Loggført
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 18 Skriv ut 
Forum for VWACB  |  Generell kategori  |  Min Bil (Moderatorer: Moshe, RZR-Jånni)  |  Emne: 58 - custom prosjekt « forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!


Google visited last this page Torsdag 30.07.2020, 15:45:15