Forum for VWACB
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?
Tirsdag 18.06.2019, 04:59:47

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
69 491 innlegg i 7 224 emner av 888 medlemmer
Nyeste medlem: titanna
* Hovedside Hjelp Lenker Kalender Booking Webshop Logg inn Registrer
Forum for VWACB  |  Generell kategori  |  Min Bil (Moderatorer: Moshe, RZR-Jånni)  |  Emne: Djupevik's 1966 Boble 0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet. « forrige neste »
Sider: [1] 2 3 ... 33 Skriv ut
Skrevet av Emne: Djupevik's 1966 Boble  (Lest 109923 ganger)
djupevik
Styret
Supermedlem
******
Innlegg: 1 197



« på: Søndag 30.08.2009, 15:55:25 »

Hei.

Jeg tenkte jeg kunne lage meg en tråd på min "nye" bil. Dette er altså en boble av årgang 1966, og er den første bilen jeg eier Smiler

Denne kjøpte jeg for snart 3 uker siden, har kjørt ca. 30 mil og er allerede frelst Gliser
Bilen fungerer greit, og ser helt grei ut.
Bilen er EU godkjent et år til, og det er strengt tatt ingenting som MÅ gjøres.


Men jeg har følgende ting å ta fatt i:

- Ny klemme til stabstaget framme.
- Nytt hjullager på ene framhjulet.
- Nye bærekuler(?) på ene siden framme.
- Girkassen hopper fort ut av 2. gir når den er kald.
- Startmotoren kobler ikke inn av og til når jeg skal starte. (6V)
- Det lukter bensin av oljen(har komt etter jeg overtok bilen).
- Mulig lekkasje i frontrute eller annet sted, da det har vert vått på gulvet når bilen har stått ute i regnvær.


For tiden har jeg ingen plass å skru, ingen erfaring med å skru bil, og lite verktøy til å gjøre det med. Men jeg har en god kamerat som selv har boble, og som er til god hjelp. Så om jeg skulle stå fast på noe så er det vel bare å mase litt på han. Men planen er i grunn bare å sette den i en tørr garasje over vinteren og heller skru og kjøre når det nærmer seg sommeren igjen Smiler

Litt lenger fremmover i tid ser jeg egentlig for meg at jeg kommer til å dele bilen og gi den en grundig overhaling. Forrige eier har flikket litt på skjermer osv, så lakken er ikke bra, og det er tydelige lakkskiller et par steder. Et par skjermer er sveiset og sparklet osv. Men nå med det første så slenger jeg nok bare ut litt bilder, og gjerne et par spørsmål etter hvert som de dukker opp Smiler


* 5768_248463460520_853570520_8225773_5306692_n.jpg (54.72 KB. 450x600 - vist 1914 ganger.)




* 5768_248463470520_853570520_8225774_7645345_n.jpg (68.71 KB. 604x453 - vist 1811 ganger.)



* 5768_248463525520_853570520_8225781_2260005_n.jpg (41.66 KB. 450x600 - vist 2126 ganger.)



* 5768_248463530520_853570520_8225782_3720469_n.jpg (55.99 KB. 604x453 - vist 2094 ganger.)


Loggført

(o\ ! /o)  (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o)
https://www.instagram.com/djupevik_/
hans
Gjest
« Svar #1 på: Søndag 30.08.2009, 17:33:29 »

aii - skulle hatt reg nummeret ditt .. har en eldre bil med reg nr o-3xxx  vil ha tre sifra jeg og Blunker 
Loggført
djupevik
Styret
Supermedlem
******
Innlegg: 1 197



« Svar #2 på: Søndag 30.08.2009, 18:01:46 »

Hehe. Ja det nummeret er ikke så dumt Smiler
Forresten. Er det noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre med bensin i olja? Er det ille å kjøre med?
Jeg merket etter sist jeg brukte bilen, og da hadde jeg hatt meg en tur på ca. 7 mil, og et par småturer kort tid etter det. Jeg har skjønt det slik at det kan vere noe med choken? Og at det ofte er bensinpumpen som bør skiftes, men den skal vere rimelig ny. Kanskje en pakning som må skiftes?
Loggført

(o\ ! /o)  (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o)
https://www.instagram.com/djupevik_/
Jon T
Supermedlem
*****
Innlegg: 1 743


Racing 1303


« Svar #3 på: Søndag 30.08.2009, 18:55:31 »

Kjempeflott bil, velkommen til forumet!
Loggført
norshuttle
Supermedlem
*****
Innlegg: 1 080



« Svar #4 på: Søndag 30.08.2009, 20:36:06 »

Kanon bil!! Smiler Lykke til med oppussingen Smiler
Loggført

54 VW 1200 Oval Beige (GERDA!!!)
64 VW 1200 Hvit (Herbie)
62 VW Karmann Ghia Rød/sort (Ghina)
61 VW 1200 DeLux Pastel Blauw (Charlie) Solgt des 2014
74 VW 1303S Rød (Lynet) Solgt mars 2013
73 VW 1300S Maya gull (Fiona) Solgt til Frode Ø mars 2012
73 VW 1303s Automatic Maya (solgt til Stavanger
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 4 978


Rust Is A Crime!


« Svar #5 på: Søndag 30.08.2009, 21:49:27 »

Veldig fin bil du har fått deg!! Kult

Ang. bensin i olja, så kan det vera ein ide å skifte pakningene under bensinpumpa, gjerne også bakelitten(...) men om du skifter den så pass på å ikkje knekk den gamle fast nedi blokka!

Det er vanlig med bensin i olja ved småkjøyring, men om du kjøyrer ein lang og god tur så motoren vert Skikkeleg varm så vil bensinen fordampe.
Loggført

TLF: 97419035
RZR Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 3 618



WWW
« Svar #6 på: Søndag 30.08.2009, 21:50:12 »

Gratulerer med bilen, ser fin ut den! Ikke verst med en gammel O-bil, ser ut som en nær slektning av Magnus sin "Grynet"! Thumbs up
Ofte er det et greit motto en kan ha i bakhodet: "If it ain´t broke - don´t fix it!"...bare så det er sagt! Det er altfor mange biler som blir plukket i atomer uten at det er nødvendig. Det som er nødvendig å fikse er at det er bensin i oljen, kan komme hovedsaklig av to årsaker:
- Lekk bensinpumpe - det drypper da ned fra pumpen og rett inn i blokken. Selv om pumpen er byttet; sjekk igjen...dette er enkleste sted å sjekke. Pakninger er det billig å kjøpe, et par hundringser og du får et komplett sett - kan også til nød kureres med et tynt lag bensinbestandig tetningsstoff på begge sider av pakningen når du setter på igjen. Obs! Vær forsiktig med å dra til de to 13mm mutrene da bakelitten har en tendens til å sprekke.
- Ellers så kan det være uforbrent bensin som kommer fra forgasseren (som kan drukne litt om choken ikke fungerer), innsuget og toppen og forbi stempelringene og inn i blokken via sylindrene. Vanligvis vil du merke dette om den ikke går på alle sylindrene, da er det en eller flere som ikke får antent bensinen og den slipper forbi ofte slitte stempelringer. Dette høres jo i såfall tydelig og motoren trekker dårlig. I såfall snakker vi om litt mer omfattende arbeid.
Bensinlukten er ikke bra - siden det da frigis gass er det en potensiell fare for smell. Oljen tynnes ut og gir ikke riktig kjøleeffekt på motoren heller.
 
Loggført
RZR Sune
Supermedlem
*****
Innlegg: 1 858



WWW
« Svar #7 på: Mandag 31.08.2009, 07:00:39 »

Flott bil og heftig lift!!
Loggført

www.samboen.com

1962 T1 Tysnes Raceren
1962 T1
1959 T2 Panel
1961 Vespa 150
1991 Carrera 4

Det går ikke så fort, men så blir det ikke så bra heller!
Sander
Supermedlem
*****
Innlegg: 1 232



« Svar #8 på: Mandag 31.08.2009, 07:04:05 »

Eg og vil ha....Klar snart Svein?
Loggført

-78 T1 1303 Karman Cab
-75 T2 1600 Westfalia camping bay
-74 T1 1303 S     + 1997
-72 T1 1302 LS    + 2001
-69 T1 1300        + 1986
-54 T1 1200        + 1982
djupevik
Styret
Supermedlem
******
Innlegg: 1 197



« Svar #9 på: Mandag 31.08.2009, 08:45:42 »

Takker for tilbakemeldinger Thumbs up
Ja jeg har sett "Grynet", den var jo kliss lik min før den ble gjort noe med Kult
Jeg tror jeg kommer til å holde min orginal.. Liker det klassiske med disse bilene Smiler
Kommer ikke til å plukke bilen i atomer med det første, om noen gang. Men jeg vil prøve å holde den i grei stand om ikke annet. Så jeg kommer nok til å kjøre mye før jeg begynner å plukke bilen fra hverandre Kult  Det eneste jeg ser for meg ved en restaurering er å fjerne "alt" av rust, og gi den ny lakk utvendig i orginalfargen.
Men etter å ha gått gjennom under så var det ikke så mye farlig rust såg det ut som. Har et lite hull i gulvet bak på førersiden, og et hull i karosseriet i fremkant av hjulbuen bak på høyre side.

Så mine priorierteter blir å få fiksa den olja, og få den til å starte når jeg vil Blunker
Loggført

(o\ ! /o)  (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o)
https://www.instagram.com/djupevik_/
djupevik
Styret
Supermedlem
******
Innlegg: 1 197



« Svar #10 på: Torsdag 03.09.2009, 05:55:34 »

Har et lite spørsmål og to til dere som har peiling her inne.

#1 Hvor er nødblinken på bilen min? Rekke tunge

#2 Hvordan skal langlysene virke? Det er en bryter bakpå blinklys spaken, men langlysene går bare på når jeg holder den inne, og går av når jeg slipper igjen.


I dag blir det langtur på bobla etter skolen Smiler
Loggført

(o\ ! /o)  (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o)
https://www.instagram.com/djupevik_/
Jon T
Supermedlem
*****
Innlegg: 1 743


Racing 1303


« Svar #11 på: Torsdag 03.09.2009, 07:01:27 »

Har et lite spørsmål og to til dere som har peiling her inne.

#1 Hvor er nødblinken på bilen min? Rekke tunge

#2 Hvordan skal langlysene virke? Det er en bryter bakpå blinklys spaken, men langlysene går bare på når jeg holder den inne, og går av når jeg slipper igjen.


I dag blir det langtur på bobla etter skolen Smiler

#1 dette har du ikke og behandler du bilen bra så trenger du det ikke  Blunker

#2 bryteren bakpå blinklys hendelen er langlysene. her er det en fjær og litt knask inne i som blir litt sliten med årene. Jeg fikset min ved å ta av rattet og løsne`stramme hendelen, den kan stilles slik. Skrur du av rattet så er det litt enklere å se, hendelen stilles vekk\mot rattet og da funker det igjen!

Lykke til!
Loggført
djupevik
Styret
Supermedlem
******
Innlegg: 1 197



« Svar #12 på: Torsdag 03.09.2009, 08:06:50 »

Takker! Ingen nødblink nei, var det jeg tenkte meg Rekke tunge  Men jeg mente jeg hadde sett eldre bobler med dette. Jeg satser i alle fall på at jeg ikke får bruk for det ja Blunker  Så lenge den starter når jeg skal inn og ut av ferga så skal jeg vere fornøyd Rekke tunge
Loggført

(o\ ! /o)  (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o)
https://www.instagram.com/djupevik_/
Magnus
Supermedlem
*****
Innlegg: 1 051


Stuk!


WWW
« Svar #13 på: Torsdag 03.09.2009, 09:50:14 »

Gratulerer med ny bil!
Den brakte fram gamle minner om Grynet, ja!
Denne blir nok flott med tiden!
 Thumbs up
Loggført

djupevik
Styret
Supermedlem
******
Innlegg: 1 197



« Svar #14 på: Fredag 04.09.2009, 13:33:52 »

Hehe. Takktakk, grynet er flott den, inspirerende Blunker Ellers så gikk turen i går fint den. Ble vel 20-30 mil med kosekjøring. Det ble en liten trillstart på fergekaia, men når den stod på ferga startet den heldigvis. Luktet på oljen i dag, etter et par småstarter vel og merke, og den luktet fremdeles bensin Tvilende 

Ellers har jeg kjøpt syretester til batteriet, ny tvunnet jordingskabel og litt diverse annet på Biltema. Hvordan er det forresten med den oljen de selger der, går fint å bruke den 10W-30 mineraloljen?

Ellers så har langlysa begynt å funke, og det kan se ut som batteriet hadde godt av en langtur. Når bilen er avslått så måler jeg 6.1V, og alle cellene er 2V og mer..
Har ikke testa syra enda, men selv med denne spenningen så har jeg problemet med at startmotoren ikke kobler inn alltid. Jeg må vel måle på forskjellige jordingspunkt i bilen også? Og så kan det vel vere et eller to rele som har skylda? Ein kamerat av meg fekk eit sånt til meg når han henta nokre dela nylig. Dette var ikkje det som stod på startmotoren, men eit anna.
Loggført

(o\ ! /o)  (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o)
https://www.instagram.com/djupevik_/
Sider: [1] 2 3 ... 33 Skriv ut 
Forum for VWACB  |  Generell kategori  |  Min Bil (Moderatorer: Moshe, RZR-Jånni)  |  Emne: Djupevik's 1966 Boble « forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!


Google visited last this page I går kl. 11:17