Forum for VWACB

Volkswagen Auto Club Bergen => Andre Prosjekter => Emne startet av: djupevik på Fredag 09.09.2016, 06:47:05



Tittel: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Skrevet av: djupevikFredag 09.09.2016, 06:47:05
Som sikkert flere har fått med seg så havnet jeg på "the dark side" av luftkjølt i fjor. Drømmen om en 911 ble realisert i form av en 1990 modell 964. Etter flere års leting (og sparing) falt valget på 964 som er nest siste generasjon 911 med luftkjølt motor. Jeg prøvde et par lokale biler og skulle egentlig tilbake for å spikre en avtale på en rød bil, da denne sorte med sort interiør bilen dukket opp på østlandet.
Samme dag var jeg i Oslo hvor jeg etter kort tid kunne fastslå at dette ble min bil :D

Bilen har gjennomgått en hellakkering under eierskapet til forrige eier. I mitt eie har fokuset vært å få kjørt og gjøre små forbedringer underveis. Her snakker vi bytting av falmede plastdeler i interiøret og generell dilling. Har også byttet til originale orange blinklys fremme og originalt ratt. Grøftelysene har blitt erstattet med RS luftinntak og RS bakfanger venter på montering. Originale 16" desin90 felger er skaffet, men foreløbig får 17" fuchs stå på. Bilen har en 3.6 liter luftkjølt boxer sekser på originalt 250hk. Denne har chip kit med annet luftfilter, luftmengedemåler, sportskat og cup eksos som skal utgjøre ca. 300hk.

Planer videre er i hovedsak å få senket den litt og fortsette med små forbedringer as we go.

(Flere bilder på instagram kontoen linket i signaturen - fyller på med flere i tråden etter hvert)






Tittel: Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Skrevet av: SolanFredag 09.09.2016, 08:42:35
Luftkjølt Porsche er jo snadder, og dette er et veldig fint eksemplar! Tjusa deg, Christian!  8) :thup


Tittel: Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Skrevet av: cyberdogFredag 09.09.2016, 08:46:58
Nydelig eksemplar dette.  Ser frem til flere bilder.



Tittel: Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Skrevet av: erikaFredag 09.09.2016, 15:31:35
Fin bil!
Hvordan er den å kjøre?


Tittel: Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Skrevet av: VW 181Fredag 09.09.2016, 16:48:35
Tøff så det holder, denne!  :)
regner med at du koser deg bak rattet på denne.  ;)


Tittel: Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Skrevet av: Gaute(alutig)Fredag 09.09.2016, 20:58:46
Har hatt gleden av å ha denne innom på garasjebesøk, og den er lekker!
Du får skrike ut om du må ha hjelp til å skrape/male huset😉


Tittel: Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Skrevet av: djupevikLørdag 10.09.2016, 07:46:17
Takker for hyggelige tilbakemeldinger!
Mange sier Porsche er noe helt eget å kjøre enn andre biler, og det stemmer nok til en viss grad, men for oss som er vant med å ha motor bak og stående pedaler fra bobleverden er det nok lettere å finne seg til rette. Og kjenner man til eldre BMW så kan det minne mye om det også. Altså en blanding av BMW og boble :laugh:

Bilen er fast og fin å kjøre med et fint jevnt drag. Lyden er hærlig, spesielt mellom 5-7000rpm. Bilen veier nesten 1400kg så det er litt som skal dras på selv med 300hk. Siden det er 4-hjulstrekk føles bilen trygg også på vått føre. Bremsene er veldig gode, noe man merker når man setter seg i bruksbilen etterpå...

Så ja, jeg koser meg veldig bak rattet på denne, på tross av at jeg skulle hatt 5cm ekstra takhøyde ;D


Tittel: Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Skrevet av: VW 181Lørdag 10.09.2016, 08:39:51
Evt kan du jo lage takluke...  ;)


Tittel: Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Skrevet av: djupevikLørdag 10.09.2016, 18:40:53
Evt kan du jo lage takluke...  ;)


Jeg har takluke, og den stjeler vel 2-4cm siden de ikke monterer den oppå taket ;D


Tittel: Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Skrevet av: djupevikTorsdag 15.09.2016, 08:32:37
Da får vi prøve å legge inn litt flere bilder. Bilen ble alstså hentet i Oslo i fjor. Hjemturen startet på kvelden samme dagen jeg reiste ned og turen gikk uten noen problemer. Jeg var hjemme ca. klokken 6 om morningen, sov et par timer før det var ut å kjøre igjen. I fjor ble det kjørt flere turer til Førde, Florø og omegn :)


Tittel: Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Skrevet av: djupevikTorsdag 15.09.2016, 08:40:33
Glemte bildene fra hentingen ;D


Tittel: Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Skrevet av: djupevikTorsdag 15.09.2016, 08:48:14
Det er ikke så mange store ting som har blitt gjort, men mange smådetaljer har blitt tatt hånd om litt etter litt. Er ikke hjelp i å ha nylakkert bil om småting som falmede plastikkdeler og slitne skruer skal få ødelegge ;D
Pad Keeper ble installert i motorrommet for å skjule den typiske bølgete slappe isoleringsmatta øverst.
Original girkule ble montert. 993 style pynteringer ble fjernet til fordel for original sort look.


Tittel: Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Skrevet av: djupevikTorsdag 15.09.2016, 08:53:11
Lysene i midtkonsollen med brytere for manuell kjøring av bakspoiler og låsing av differ var gåen når jeg kjøpte bilen. Dette er en gjenganger, og for å skifte de tre lyspærene må man egentlig kjøpe ny lysmodul som koster noen tusenlapper. Alternativet ble å fikse det selv ved hjelp av noen dioder, en motstand og loddebolt. En enkel jobb som er beskrevet av en nordmann som har spesialisert seg på 911 elektronikk.
http://www.bergvillfx.com/


Tittel: Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Skrevet av: djupevikTorsdag 15.09.2016, 09:06:01
Ved første tur på bukken på BBH ble det tatt en god underspyling. Har ikke funnet noe rust eller skader på selve karosseriet foruten i innerskjermene hvor tidligere eier gjerne har hatt litt vel store hjul og har subbet borti. Det har jeg punktsandblåst og dekket med epoxy og techtyl nå i første omgang for at det ikke skal få utvikle seg til noe mer. Ellers er det så klart noen skruer, braketter og slangeklemmer som er noe rustent etter 26 år, men det blir nok byttet litt og litt. I forbindelse med service og ventiljustering ble kjøledeksler rundt motoren plukket av og jeg tok en runde med sandblåsing, sveis og lakk. Dette er ikke synlig til vanlig, men det er jo kjekkere å vite at det ser greit ut :thup


Tittel: Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Skrevet av: VW 181Torsdag 15.09.2016, 13:57:35
Det skal du ha, du gjør ingenting halvveis!!  :thup
Bilen er kjempeflott, regner med at du koser deg masse når du sitter bak rattet på denne..  :)


Tittel: Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Skrevet av: MosheTorsdag 15.09.2016, 14:55:39
Kjekt å se at den har kommet til et godt hjem, både hos deg og på BBH... ;)


Tittel: Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Skrevet av: erikaTorsdag 15.09.2016, 16:49:18
Den får godt stell denne bilen her! Super vogn!


Tittel: Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Skrevet av: djupevikTorsdag 15.09.2016, 17:33:40
Takk for hyggelige kommentarer :)  Det er alltid stas å kjøre denne. Og det er også planen - at den skal kjøres og brukes. Men litt stell underveis må jo til :)
Når det er sagt, så er det alltid stas å sette seg over i luftkjølt VW. Mens adrenalinet pumper litt mer i 911'en får man fort hvilepuls og en avslappet tilværelse i gammal VW. Det blir rett og slett to forskjellige verdener som jeg ikke vil være uten noen av de :thup


Tittel: Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Skrevet av: DallandTorsdag 15.09.2016, 19:57:47
God jobba, alt handler om detaljer!
Veldig søte de små bremsene dine... ;D ;D ;D

Skjønner ikke helt hva du mener med hvilepuls i en vw?...


Tittel: Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Skrevet av: djupevikTorsdag 15.09.2016, 20:57:56
Hehe, bremsene funker mer enn godt nok ;D
Jeg kan sikkert vise deg hvilepuls når 66'en i original utførelse er på vegen igjen ;)


Tittel: Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Skrevet av: djupevikSøndag 30.10.2016, 20:44:27
Vi hadde noen fantastiske uker på vestlandet nå i høst og den anledningen ble så klart benyttet til å kjøre 911 :thup

[attachment=1]

Her ser man forskjellen på senket og ikke senket 964 ;D
[attachment=2]

Fast stopp hos Kinn Bryggeri når man er i Florø :thup
[attachment=3]

Det ble tatt litt bilder mellom Eikefjorden og Naustdal, flott natur!
[attachment=4]

[attachment=5]

[attachment=6]

[attachment=7]


Tittel: Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Skrevet av: djupevikSøndag 30.10.2016, 20:57:52
Plutselig forsvant lyden på høyre siden på pop-anlegget. Etter litt feilsøking ble det konkludert med at den gamle Alpina forsterken hadde gitt seg.
Det ble en gylden anledning til å oppgradere litt. Da ble det en stopp hos ICE Audio i Førde. Valget havnet på en ny 4 kanals kompakt forsterker slik at jeg kan drive bakhøgtalerene gjennom denne forsterkeren også.

[attachment=1]


Utrolig hvor mye forsterker betyr, det ble jo som et helt nytt anlegg med mye mer trøkk! :thup Ser forøvrig at det trengst med en liten shinings her selv om det ikke er så veldig synlig.

[attachment=8]

Selv om det var fint vær var det selvfølgelig begynt å bli så kaldt at saltingen var begynt. Det betydde at det måtte bli en grunding vask både over og under(og spesiellt under).
Diverse deksler og innerskjermer ble plukket ned.


[attachment=2]

Noen kilo drit skjulte seg bak dette dekselet.
[attachment=3]

En boblegirkasse! Den vart i alle fall litt reinere den også :)
[attachment=4]


[attachment=5]



Noen litt shabby deksler og stag ble plukket av og sandblåst.
[attachment=6]

[attachment=7]



Tittel: Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Skrevet av: SolanMandag 31.10.2016, 11:25:18
Looking goooood, YE (  ;) )!  8)


Tittel: Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Skrevet av: DallandTirsdag 01.11.2016, 07:56:36
Du må beise sjarken, ellers så søkk han! :thup


Tittel: Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Skrevet av: djupevikTorsdag 10.11.2016, 22:10:40
Som det ble kommentert med glimt i øyet ovenfor her så måtte sjarken beises! I alle fall deler av den og da spesielt diverse braketter som har begynt å flasse og ruste.

Jeg skulle egentlig montere tilbake de dekslene som ble plukket av forrige runde. Det begynte så smått med at jeg gikk over med trykkluft for å få bort den skiten jeg ikke fikk bort med vann. Det var ikke så rent lite ettersom det er pakket mye stash som oljerør, kjølere, støtfangerbraketter, varmeskjold, bensinåndingsboks+++ overallt hvor skit kan samle seg over 26 år..
Siden jeg skal bytte til RS bakfanger ble den gamle demontert. Deretter fulgte varmedeksler og braketter. Spesielt i støtfangerfestene var det samlet seg mye skit. Ene bolten knakk og måtte få litt overtaling ved hjelp av en påsveist mutter.
Lyktebøttene bak var begynt å flasse i bunnen da de ligger å gnikker mot støtfangeren. Her ble det pussing, grunning og lakking. Bilen ble godt maskert for å ikke få lakkstøv på resten av bilen.

Men først bilde av et par Finn.no scores. Først ut er original luftkompressor til spacesaver reservehjulet. Passer merkelig nok meget bra :thup

[attachment=1]

Neste ut er grøftelys. Nå har jeg RS scoop montert, men den dagen det ikke er kult lenger kan det være greit å ha noen som ikke ser ut som de har blitt sandblåst.

[attachment=2]


Og ja, caliperne bak trengte en overmaling da klarlakken hadde begynt å flasse. Easy fix i denne omgang, men langt bedre enn å la de se ut som de gjorde i noen år før en fullovermaling/haling ;D

[attachment=3]

[attachment=4]

Den gjenstridige bolten fjernes:

[attachment=5]

Frisk og nybeiset støtfangerbrakett:

[attachment=6]

[attachment=7]

Maskering!
[attachment=8]

Slipt av flassende lakk:
[attachment=9]

Lakkert:
[attachment=10]






Tittel: Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Skrevet av: DallandFredag 11.11.2016, 09:08:54
Varmer hjertet og se at du tar så godt vare på en halvgammel tysker! :thup


Tittel: Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Skrevet av: djupevikFredag 11.11.2016, 16:22:56
Hehe, jeg varmer gjerne hjerter om det er det som skal til :thup
I dag ble bukdekselet hentet fra pulverlakkering og montert i lag med deksler girkasse og framdiff.



Tittel: Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Skrevet av: djupevikFredag 11.11.2016, 23:07:20
Innerskjermane framme trengte en oppstrekk. Et par av dei hadde sprekker som eg spjelka opp med ein kjekk sak fra biltema :thup
No blir det bestilling av litt deler før resten blir montert.


Tittel: Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Skrevet av: DallandFredag 11.11.2016, 23:33:50
Det var et fiffig verktøy jeg gjerne skal tyvlåne...


Tittel: Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Skrevet av: djupevikFredag 11.11.2016, 23:41:46
Ingen plastskjermer på bobla vel?  ;D


Tittel: Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Skrevet av: DallandLørdag 12.11.2016, 08:53:07
Ingen plastskjermer på bobla vel?  ;D

Tenkte mer på plastdekselet under motoren på bruksbilen som har sprekt mange steder. ;)


Tittel: Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Skrevet av: djupevikMandag 06.02.2017, 15:38:28
Det ble litt dulling med 964 i helga. Har montert RS bakfanger, original frontleppe, nye horn, innerskjermer og resten av de oppshinede brakettene ble montert :-) Jeg fikk også lappet ene innerskjermen ved hjelp av en bensinkanne som donor :thup



Tittel: Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Skrevet av: Jan-HenrikMandag 06.02.2017, 20:19:28
Må bare si. At du har porschen hos "oss" i stedet hos Porsche klubben forteller alt jeg trenger å vite om deg!! Helt konge!!  :thup :thup

Lykke kan ikke kjøpes for penger sies det, de kan ikke ha kjørt mye 964  8)


Tittel: Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Skrevet av: djupevikMandag 06.02.2017, 20:38:01
Takk for hyggelig kommentar!  :thup   
Porsche klubben er sikkert vel og bra den, men det blir ikke bedre enn i Vwac ;). På tross av noen slengkommentarer her og der ;D ;D

Det finnes mange typer lykke, dette er en av dem! Noen har spurt om jeg ikke skal kvitte meg med bobla nå, men det kommer ikke på tale, det er en annen form for lykke, og skal man ha mest lykke for pengene er nok boble veien å gå ;D


Tittel: Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Skrevet av: VW 181Tirsdag 07.02.2017, 15:35:35

Lykke kan ikke kjøpes for penger sies det, de kan ikke ha kjørt mye 964  8)

Bare å henge seg på denne fantastiske kommentaren!! Jeg HAR kjørt 964, og skjønner eksakt hva som menes.  ;D
Men som det sies lengre nede: skal man ha mest lykke for pengene er nok boble veien å gå.... Bedre kan det ikke sies!!  :thup
I disse "grønne" tider, må man jo bare like gjenbruk av plastkannen, selv om det havner i innerskjermen på denne herlige bilen. Nice work!  ;)


Tittel: Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Skrevet av: djupevikFredag 10.02.2017, 14:39:14
Lykke kan ikke kjøpes for penger sies det, de kan ikke ha kjørt mye 964  8)

Ble litt nyskjerrig på din erfaring med 964. C2/C4? Original eller oppjasset?
Har kjørt 3stk. med den jeg har, og det er jo litt forskjell på hvordan så gamle biler er å kjøre selv om de har gått like langt.


Tittel: Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Skrevet av: Jan-HenrikFredag 10.02.2017, 17:15:44
Har ikke hatt selv, men kjørt å sittet på kamerater sine. Så lenge det er luftkjølt Porsche er følelsen den samme synes jeg personlig.

Gammelt, enkelt, solid og livsfarlig :thup


Tittel: Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Skrevet av: djupevikFredag 10.02.2017, 19:03:30
Kult. Kjenner ikke så veldig mange med Porsche. Men er jo en del i vwacb :thup  Luftkjølt 911 er ikke til å ta feil av nei. Men jeg synes spesielt 930 turbo var veldig annerledes å kjøre enn 964. Ellers har jeg kjørt 996 og 944 turbo. 964 er favoritten så langt, selv om sparket når turboen slo inn i 930'en var sykt gøy! 993 var egentlig drømmen, men har blitt veldig glad i 964 :)


Tittel: Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Skrevet av: djupevikFredag 24.02.2017, 14:16:05
Har alltid synes at teppet framme i bagasjerommet på eldre 911 ikke ser bra ut.. ser som regel ut som et slitent sofapledd som er kastet nedi der. Jeg tok en grundig rens av mitt, og synes faktisk ikke det såg så himla gale ut alikevel etterpå ;D


Tittel: Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Skrevet av: djupevikOnsdag 19.04.2017, 20:42:03
Siden sist er nye skilter fra LATOR er montert og bilen er senket med H&R fjærer. I forbindelse med åpen onsdag i kveld ble det tatt en befaring og noen kommenterte at de ikke kunne se at den var senket. Da er det bare å skrolle seg opp litt på denne siden ;D


Tittel: Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Skrevet av: DallandTorsdag 20.04.2017, 07:24:34
Okey, skuta har blitt daycruiser... :)


Tittel: Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Skrevet av: djupevikSøndag 30.04.2017, 18:51:06
Under senkinga fant jeg en sprukken gummimansjett på indre drivledd framme. Den måtte selvfølgelig byttes så da blir det en økt på Breistein i dag.



Tittel: Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Skrevet av: SolanTorsdag 11.05.2017, 11:27:44
"drivledd framme"...? Har'u firehjulstrekk??  :o


Tittel: Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Skrevet av: hansTorsdag 11.05.2017, 13:30:22
because Carrera 4  :)


Tittel: Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Skrevet av: djupevikTorsdag 11.05.2017, 14:27:22
Her er det trekk på alle 4 ja :)


Tittel: Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Skrevet av: SolanTorsdag 11.05.2017, 16:13:18
Jøss, glad jeg ikke har Porsche, siden jeg ikke har peiling på de!  8) ;D :thup


Tittel: Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Skrevet av: djupevikFredag 12.05.2017, 11:32:23
Noen ganger har man bare flaks å slipper unna slike uheldigheter  :D


Tittel: Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Skrevet av: djupevikMandag 12.06.2017, 08:11:09
På tide med en oppdatering. Fikk gjort litt i løpet sv helga. Etter senk har det blitt litt dunkelyder når jeg kjører i humper. Det naturlige er jo da å sjekke der man jobbet sist, men jeg mener jeg har hørt antydning til det tidligere, men da men mykere fjærer.
En vanlig ting som ryker på disse bilene er motorfestene. Disse ble derfor bestilt i oppgradert RS utførelse. Når jeg skulle demontere de gamle viser det seg at de ikke er strammet opp skikkelig, noe som tyder på at noen har slakket de ned for å få litt bedre klaring når de har jobbet oppå motoren. Man kan også se tydelig at disse har "sluppet" og derfor var moden for utskifting. Det ble også litt sandblåsing og lakk av brakett til eksos når ting først var demontert.


Tittel: Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Skrevet av: djupevikMandag 12.06.2017, 10:26:54
Ny RUF spoiler ble også montert i helgen!


Tittel: Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Skrevet av: djupevikTorsdag 15.06.2017, 09:02:11
Siden jeg var så lur i fjor at jeg prøvde å stake opp dreneringen til takluka og greide å skubbe av slangen har ikke bilen vært like kjekk å dra ut i regnvær. I går tok jeg til mot og tok ut takluken og fikk løsnet taktrekket nok til å fiske frem igjen dreneringsslangen.
Som en bonus lager ikke takluka lenger det store smellet når jeg lukker den. Det skyldes at en fjær på luftspoileren var satt feil vei på ene siden slik at den ble skeiv.. i tillegg har jeg begynt å rydde litt i gammel morro i forbindelse med stereoen, som dere ser eksempel på av den ene ledningen som er skjøtet sammen av tre forskjellige ledninger ;D



Tittel: Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Skrevet av: DallandTorsdag 15.06.2017, 11:53:11
Lenge siden den bilen har vert i så gode hender! :thup


Tittel: Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Skrevet av: GreenBugTorsdag 15.06.2017, 15:54:38
Strøkent  :thup


Tittel: Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Skrevet av: erikaSøndag 18.06.2017, 18:18:54
Da har du billedbevis for at dreneringen er på plass igjen!  :thup


Tittel: Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Skrevet av: djupevikSøndag 25.06.2017, 11:57:56
Helgens økt ble bytting av girkasseforing og litt vask og stell av området rundt. Håper de siste dunkelydene nå er eliminert :-)



Tittel: Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Skrevet av: erikaMandag 26.06.2017, 18:04:41
Ser bra ut! Har du prøvekjørt slik at du merker om det er en forskjell?


Tittel: Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Skrevet av: djupevikMandag 26.06.2017, 19:09:40
Takker! :). Ja det kom seg visuelt ;D Merker også at bilen føles fastere ut og girspaken virker noe mer presis.
Når det kommer til dunkingen så er det fremdeles noe som dunker i fartshumper. Dempere, dempertårn, stabstag, bærearmforinger er kandidater. Kan også være drivledd, hjullager eller bare noe som er løst som lager lyd. Skulle ikke være lett... ::)


Tittel: Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Skrevet av: VW 181Tirsdag 27.06.2017, 11:37:07
Godt jobbet, som vanlig.  :thup
Alltid kjedelig med lyder som er vriene å lokalisere. Du finner den nok til slutt.
Hvis du ikke finner ut av det, så kan du jo evt gå for alternativet med et mer bråkete eksosanlegg, da hører du ikke lyden...  ;D


Tittel: Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Skrevet av: djupevikTirsdag 27.06.2017, 11:51:45
Hehe, godt forslag, men de kommer kun når jeg likevel kjører veldig sakte over en fartshump, så da er det ikke så mye turtall å overdøyve med ;D
Har gjort litt research i dokumentasjonen. Jeg trodde demperene var ganske så nye, men det viser seg at det var nye fjærer som var installert for noen år tilbake. Bilen hadde visst H&R fjærer før det igjen ::)
Så det er jo mulig at demperene er modne for bytte etter 215 000KM?? :)



Tittel: Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Skrevet av: DallandTirsdag 27.06.2017, 12:32:17
Forklarer hvorfor det så ut som båten holdt på å kantre når vi skulle hjem fra Nordheimsund... ;D


Tittel: Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Skrevet av: djupevikTirsdag 27.06.2017, 12:49:48
Hehe. Nå må jeg forske litt på dempere.. Bilstein PSS10 er jo øverst på lista, men sykt dyrt og gjerne litt overkill til gatebruk :o

Forøvrig så har jeg snakket litt med forrige eiere og fikk tilsendt en gammel annonse:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=13697600&fks=13697600


Tittel: Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Skrevet av: djupevikSøndag 02.07.2017, 02:03:43
I dag(igår) vble det cruising til Austrheim sammen ned en hvit 911 SC. Dette ble etterfulgt av en pitstop på Breistein for sjekk av noe jeg har hatt en liten mistanke kunne være årsak til dunkelyder. Dette resulterte i at det nå er helt lydfritt over alle fartshumper :thup

Hint: Når man har et problem, sjekk det man jobbet på sist ;D


Tittel: Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Skrevet av: Jan-HenrikLørdag 15.07.2017, 15:45:50
Tillater meg å ta en sjangs :angel:

Ikke glemt ett verktøy vell? ;D


Tittel: Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Skrevet av: djupevikSøndag 16.07.2017, 10:01:55
Hehe, godt forsøk, men ikke helt. Hadde strammet til mutteren på demperene forsiktig med slagtrekker. Kontrollerte ikke disse etter jeg satte bilen på bakken så de var ikke helt strammet opp :angel:


Tittel: Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Skrevet av: djupevikOnsdag 18.10.2017, 12:38:39
Lenge siden oppdatering nå.

Som nevnt tidligere i tråde er lysene i senterkonsollen en ting som vanligvis ryker på 964 med årene.
Jeg fikk ordnet den øverste raden med røde dioder, men glemte altså å fikse den andre raden med grønne lys. Nå er det i orden også ;D


Tittel: Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Skrevet av: djupevikTorsdag 11.01.2018, 23:11:09
En litt sein service ble tatt på 964’en på nyåret. I forbindelse med oljeskift fikk jeg også byttet et oljerør som har sett sine bedre dager.
Jeg fikk endelig satt i ny hjulbolt fremme ettersom en låsemutter slo seg vrang og måtte bores ut og i den anledning ble det sandblåsing og pulverlakk på bremseskjold. Original luftfilterboks ble også installert istedenfor konfilter.

Til slutt ble det en etterlengtet vask og vintertrekk. Neste ut blir å bytte AC kompressor og tørker/filter når jeg får rett sort :thup


Tittel: Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Skrevet av: SolanFredag 12.01.2018, 11:36:41
Oh, YE ;)


Tittel: Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Skrevet av: erikaFredag 12.01.2018, 20:55:08
Den har fått en god eier denne bilen!


Tittel: Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Skrevet av: djupevikLørdag 13.01.2018, 11:08:54
Takk for det! Det begynner å bli bra nå, men det er alltid noe å forbedre.
Til sommeren er det EU og da tenker jeg å få tatt hjulstillingskontroll og time hos SVV for å skrive inn senkesett først.
Nytt teppesett fra lakewell ligger klart.